Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaki motocykl dla wysokiego? Ducati Multistrada 1260 czy XDiavel? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaki motocykl dla wysokiego? Ducati Multistrada 1260 czy XDiavel?

Wysoki wzrost to nie tylko problem z wygodnym ułożeniem nóg na motocyklu, liczy się także wygląd i zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy jeźdźcem a pojazdem. Kto chciałby na swojej maszynie wyglądać jak na przysłowiowym psie? Dwa modele Ducati: Multistrada oraz XDiavel, pozwalają połączyć komfort jazdy z odpowiednią prezencją.

Multistrada 1260 – 4 motocykle w jednym – zobacz pełny test modelu

 

Któż nie marzy o maszynie sprawdzającej się niemalże we wszystkich warunkach? Ducati, wprowadzają do sprzedaży w 2011 roku nową Multistradę zerwało ze wszystkimi konwenansami. Do tego czasu nie było motocykla dającego sobie świetnie radę nie tylko w czasie długich podróży, jak również na krętych trasach czy torze, a także w mieście i w lekkim terenie. Niemożliwe? A jednak! Dzięki filozofii czterech motocykli w jednym taka szuka Multistradzie 1200 się udała.

 

 

Na przestrzeni ostatnich lat Multistrada przeszła sporo modyfikacji, które uczyniły ten model jeszcze bardziej unikatowym. Jej półaktywne zawieszenie Sky-Hook (dostępne w wersji S) w ciągu dziesiątych części sekundy dostosowuje się do aktualnie panujących warunków. Jest przyjemnie miękkie na nierównościach, w czasie spokojniej jazdy, ale już chwilę później staje się niezwykle precyzyjne podczas szybkiego pokonywania zakrętów, czy szybkiej jazdy na autostradzie. Do tego silnik ze zmiennymi fazami rozrządu (DVT); gdy trzeba pracujący jedwabiście, niczym rzędowe czwórki, by po mocniejszym odkręceniu manetki gazu odrywać przednie koło od asfaltu. Ale spokojnie – jeśli tego ostatniego nie chcemy, istnieje system kontroli wheelie, który jest tylko jednym z wielu zaawansowanych systemów elektronicznych wspomagających osiągi oraz zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Wisienką na torcie jest system ABS działający także w czasie hamowania na zakrętach (cornering ABS). Oczywiście wszystkie te parametry można dowolnie skonfigurować, według potrzeb.

Jakie wersje Mulistrady ma do wyboru motocyklista wysokiego wzrostu? Podstawowa wersja 950 jest najmniejsza głównie ze względu na pojemność skokową, a nie gabaryty. Siedzenie umieszczono na wysokości 840 mm (akcesoryjnie 820 czy nawet 860 mm). Już na tej maszynie, każdy rosły jegomość nie będzie narzekał na ilość miejsca za kierownicą. A co, jeśli zabraknie mocy i oferowane przez tę wersję 113 KM to za mało? Wtedy trzeba sięgnąć po model 1260, którego prawie 160-konny silnik spełni wymagania nawet najbardziej wymagających. Możliwość regulacji wysokości siedzenia w zakresie 825 - 840 mm daje szansę na dopasowanie motocykla do wzrostu.

 

Asem z rękawa w stajni Ducati jest wersja Multistrada Enduro. Ten potężny, naprawdę wysoki motocykl ma siedzenie umieszczone na wysokości 870 mm, do tego przeogromny zbiornik paliwa, na którym wygodnie oprą się nawet najdłuższe nogi.

 

XDiavel – potężny i szybki – zobacz pełny test tego modelu

 

Wybór tego modelu dla rosłych kierowców może wiele osób zaskoczy, przecież siedzenie tego motocykla leży zaledwie 755 mm nad ziemią, a nisko umieszczony środek ciężkości sprawia, że XDiavel może być bez problemu prowadzony także przez drobniejszych jeźdźców. Dlaczego więc wybraliśmy akurat to Ducati? Sprawa jest bardzo prosta. Po pierwsze, według najnowszych, motocyklowych norm rozmiar kierowcy mierzy się nie tylko do góry, ale też w poprzek! Jednym słowem, potężnie zbudowani i wyposażeni w więcej mięśni, a szczególnie tkanki tłuszczowej motocykliści też muszą znaleźć coś dla siebie. Na XDiavelu będzie się godnie prezentował nawet motocyklista gabarytów niedźwiedzia grizzly. 1,3 litrowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu generuje 156 KM, co nawet pod pełnym obciążeniem zagwarantuje atomowy start spod świateł. Co ciekawe, wśród kilkunastu systemów elektronicznych XDiavela mamy także system „szybkiego” startu z wykorzystaniem pełnej mocy silnika – Ducati Power Launch. Do tego Cornering ABS, kontrola trakcji, trzy tryby jazdy i tempomat.

 

 

Wróćmy jednak do wysokich motocyklistów. Czy typowi długonodzy również będą zadowoleni pomimo nisko umieszczonego siedzenia? Zdecydowanie tak! Cały sekret w regulowanych setach podnóżków, dzięki czemu można je dopasować do niemalże każdej długości nóg. Właśnie dlatego ten model doskonale spełnia nasze założenia. Niepowtarzalny styl, potężną moc i świetne prowadzenie otrzymujemy niejako w gratisie.

 

Podsumowanie

 

Każdy rosły wielbiciel marki Ducati znajdzie dla siebie coś ciekawego, mając do wyboru motocykle o różnych stylach i przeznaczeniu. Multistrada i XDiavel to tylko dwa z wielu proponowanych modeli. Ciekawą propozycją może być także klasyczny Diavel, Monster 1200 czy nawet jeden ze Scramblerów, w swojej uterenowionej, podwyższonej wersji (Desert Sled). Najlepiej wybrać się osobiście do najbliższego salonu Ducati i po prostu przymierzyć się do każdej sztuki. Lista dilerów znajduje się na stronie www.ducatipolska.pl.

Więcej o motocyklach Ducati

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści