Jaki motocykl 125 - sport czy naked Yamaha YS125 i Yamaha YZF-R125 - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Artykuły'

Klasa 125

 

Dzięki nowelizacji ustawy o kierujących pojazdami, od 24 sierpnia 2014 roku, każdy kto posiada prawo jazdy kategorii B dłużej niż 3 lata, może jeździć motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 oraz mocy nieprzekraczającej 11 kW (14,95 KM) i stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,1 kW na 1 kg. Producenci pojazdów przestrzegają tych warunków i na rynek europejski trafiają motocykle spełniające powyższe kryteria. Nieważne zatem, czy wybierzecie Yamahę YS125 czy też YZF-R125 – na oba pojazdy 'wystarczy' kategoria B prawa jazdy.

 

Pojazdy klasy 125 nie rozwijają niebotycznych prędkości, co sprawia, że jazda nimi jest bezpieczna i nie wymaga od kierujących ponadprzeciętnych umiejętności. Wystarczy podstawowa znajomość obsługi motocykla oraz obycie z ruchem miejskim. Poniżej przedstawiamy dwie propozycje dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B (ponad 3 lata) oraz kat. A1.

 

Co wybrać? YS125

 

Yamaha YS125 to typowy przedstawiciel klasycznych nakedów o pojemności silnika 125 cm3. Jednocylindrowa jednostka tego motocykla jest wyjątkowo niezawodna, generuje 7,8 kW, czyli dokładnie 10,6 KM. YS125 to idealny motocykl do codziennej jazdy. Wyróżnia się nowoczesnym, ale niekrzykliwym designem oraz dbałością o detale. Pozycja za jego kierownicą jest wyprostowana i odprężona. Lekki, ważący jedynie 129 kg w stanie gotowym do jazdy, pojazd idealnie nadaje się do manewrowania po zatłoczonych arteriach miejskich. Jego niski apetyt na paliwo – około 2 litrów na 100 km – sprawi, że odczujesz oszczędności na własnej kieszeni, a na jednym baku przejedziesz nawet 300 km. Także jego cena jest niewygórowana i wynosi 11 900 zł. Yamaha YS125 to pojazd dla każdego, kto na spokojnie chce zacząć swoją przygodę z motocyklami lub też przypomnieć sobie dawne podróże na jednośladach.

 

Yamaha YZF-R125

 

Agresywna linia, stalowa rama deltabox szczelnie okryta aerodynamicznymi owiewkami, przyciągająca wzrok kolorystyka – to dziedzictwo legendarnej serii R Yamahy, a model YZF-R125 to pierwszy stopień wtajemniczenia dla fana supersportowych maszyn. Już napierwszy rzut oka wiadomo, że Yamaha YZF-R125 to nie zwykła 125tka. Jej jednocylindrowy silnik jest tak mocny, jak tylko dopuszcza to nowe prawo – generuje 11 kW, czyli prawie 15 KM. To gwarantuje całkiem mocne doznania! Pozycja za kierownicą jest pochylona do przodu, co pozwala komfortowo podróżować z większymi prędkościami i ułatwia schowanie się za owiewkami. Wydajny układ wtrysku paliwa, zaawansowane zawieszenie – upside down z przodu, przedni zacisk hamulca mocowany radialnie, z pływającą tarczą hamulcową – wszystko to pozwala właścicielowi YZF-R125 na spróbowanie swoich sił na torze. W końcu do jazdy po nim tak naprawdę został zaprojektowany ten supersport. Za ten zaawansowany technicznie sportowy pojazd zapłacić musisz 21 500 zł.

 

Podsumowanie

 

Decydując się na Yamahę już wybrałeś dobrze. Czy pójdziesz w stronę nakeda, czy w stronę mocniejszego supersporta, zależy tylko od ciebie. Wyobraź sobie siebie na motocyklu. Co widzisz? Pragmatyczne kilometry pokonywane wygodnie i dostojnie, często w drodze do lub z pracy, czy raczej gnanie w sobie tylko znanym kierunku, wyciskanie z maszyny wszystkiego, co tylko może ci ona zaoferować, wycieczki na tor, jazda w złożeniu i tarcie kolanem o asfalt. Podjąłeś już decyzję? To nie czekaj! Wybierz motocykl odpowiadający twoim potrzebom i ciesz się jazdą!

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany