Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaki mocny cruiser, power cruiser? Ducati Diavel 1260! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaki mocny cruiser, power cruiser? Ducati Diavel 1260!

Uwielbiacie dynamiczną jazdę z gwałtownymi przyspieszeniami i hamowaniami, które mogą wprowadzić w kompleksy użytkowników najbardziej sportowych motocykli? Fascynuje was technologia wywodząca się ze sportu, pisanego przez wielkie „S”. Szukacie motocykla z genami zwycięzców wyścigowych serii MotoGP i WSBK, ale zależy wam również na rewelacyjnym, ponadczasowym i fascynującym designie nieporównywalnym z tym, co dotąd kiedykolwiek zostało stworzone przez człowieka? Od kiedy Ducati w 2010 roku zaprezentowało Diavela ludzkie marzenia nabrały nowego kształtu, a definicja power cruisera powstała na nowo.

Ducati Diavel 1260 jest kolejną ewolucją tego doskonałego dzieła tworzonego przez wybitnych specjalistów pochodzących z kraju, który wydał światu takich geniuszy, jak Leondardo Da Vinci czy Michał Anioł. Ten wspaniały power cruiser oferuje osiągi porównywalne do najlepszych sportowych motocykli przy znacznie wygodniejszej pozycji i dużo ciekawszym designie.

 

Dla kierowców wymagających od swojego Diavela jeszcze większej ekskluzywności i wyjątkowo sportowych osiągów Ducati stworzyło Diavela 1260 S, który różni się od wersji podstawowej znacznie bardziej zaawansowanym, sportowym zawieszeniem dostarczanym przez markę Ohlins, jeszcze wydajniejszymi zaciskami w przednim kole, lżejszymi felgami o zmienionym wzorze, quick-shifterem działającym przy zmianie biegów w górę i w dół oraz niedostępnymi dla wersji podstawowej wzorami lakierowania.

 

Ducati Diavel a.d. 2019 otrzymał silnik Testastretta DVT, jednostkę z dwoma świecami zapłonowymi, zmiennymi fazami rozrządu, o mocy 159 KM, który trafił wcześniej trafił już do modelu XDiavel. Zmienne fazy rozrządu zapewniają wyjątkowo korzystny przebieg momentu obrotowego a moc maksymalna generuje niesamowite doznania nieporównywalne z żadnym innym motocyklem w tej klasie.

 

 

W wersji 1260 inżynierowie Ducati delikatnie skorygowali kształt Diavela, uzyskując wrażenie masywniejszego, bardziej umięśnionego przodu przy smuklejszej linii tyłu, co doskonale kontrastuje z szeroką, efektownie stylizowaną felgą, na którą zamontowano oponę w rozmiarze 240 (o specjalnej konstrukcji bieżnika i wykonanej z dwóch różnych mieszanek). Już sam wygląd motocykla sugeruje niezwykłą siłę i dynamikę. Olbrzymie wloty powietrza wykonano z metalu, a przednie kierunkowskazy zostały wkomponowane w bryłę nadwozia. Piękno i harmonia stylistyczna jest widoczna w tym modelu jak w żadnej innej dostępnej na rynku konstrukcji.

„Żadnych kompromisów, półśrodków” – takie hasło przyświecało konstruktorom podczas projektowania zawieszenia i układu hamulcowego. Komponenty odpowiedzialne za wytracanie prędkości dostarczyła marka Brembo (radialne zaciski współpracujące z tarczami o średnicy 320 mm to podzespoły godne topowych konstrukcji wyścigowych). W pełni regulowane zawieszenia, w tym widelec USD o średnicy rur nośnych 50 mm, zapewniają stabilność w każdej drogowej sytuacji. W połączeniu z rozstawem osi wynoszącym 1600 mm czynią Diavela niedoścignionym w czasie gwałtownych startów i wyścigów na ¼ mili.

 

Nawet najlepsze osiągi przy ograniczonej dozowalności będą bezwartościowe. W celu skutecznego wykorzystania pełnego potencjału motocykla, oraz bezpiecznego wytracania prędkości, producent zastosował najnowszą elektronikę z jednostką pomiaru bezwładności dostarczoną przez firmę Bosch. Urządzenie wykrywa prędkość, przyspieszenie, kąty złożenia pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego zarządzania podzespołami motocykla.

 

Pakiet elektroniki składa się z następujących systemów: działający w zakrętach Bosch Cornering ABS EVO (ABS zakrętowy), kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO, system kontrolujący unoszenie przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, asystenta startu Ducati Power Launch (DPL) EVO, tempomat i system "bezkluczykowy" Hands Free.

 

Motocykl posiada trzy tryby oddawania mocy i zestrojenia systemów, idealnie sprawdzające się w zależności od preferencji kierowcy i warunków drogowych: Sport, Touring i Urban. Każdy z nich oferuje inne doznania, sposób i poziom dostarczania mocy, a także wpływa na kontrolę trakcji oraz na ustawienia Ducati Wheelie Control i Bosch Cornering ABS. Ponadto w każdym z elektronicznych systemów poziomy ustawień są regulowane.

 

 

Zegary Diavela 1260 to ekran TFT i oddzielne moduły kontrolek ostrzegawczych, umieszczonych odpowiednio poniżej i nad kierownicą. Ekran ma cztery różne tryby wyświetlania. Nowością w Ducati jest tryb domyślny, zapewniający minimalny poziom informacji, prezentowanych w bardzo czytelny sposób. Pozostałe trzy to klasyczne tryby wyświetlania Track, Full i City, związane z trybem jazdy. Ducati Diavel 1260 został wyposażony także w tempomat.

 

Dużym udogodnieniem jest fakt, że Diavel 1260 jest kompatybilny z aplikacją Ducati Link. Za jej pomocą kierowca korzystając ze smartfona bez trudu zdefiniuje „tryb podróży" (połączenie trybu obciążenia i trybu jazdy). Może także spersonalizować parametry każdego trybu jazdy (ABS, kontrola trakcji itp.). Ta wszechstronna aplikacja zapewnia wyczerpujące informacje na temat terminu przeglądu, instrukcji obsługi. Ducati Link pozwala rejestrować parametry jazdy i przejechane trasy, dzięki czemu użytkownicy mogą dzielić się swoimi doświadczeniami ze światową społecznością Ducatisti!

 

Więcej o motocyklach Ducati
...
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści