Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Porady Jaka najlepsza blokada motocyklowa? U-lock, łańcuch czy blokada na tarczę? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Porady

Jaka najlepsza blokada motocyklowa? U-lock, łańcuch czy blokada na tarczę?

Jak zabezpieczyć motocykl? To jeden z najczęściej poruszanych tematów na forach motocyklowych. To logiczne; nikt, kto ciężko pracował na swój jednoślad nie chciałby mieć na swoim koncie zgłaszania kradzieży motocykla. Jak uchronić pojazd przed amatorami cudzej własności? Odpowiedź znajdziecie poniżej.

Umówmy się, żadna blokada, alarm czy zabezpieczenie nie uchroni waszego pojazdu w 100%. Pomysłowość i coraz większa edukacja złodziei powodują, że zneutralizowanie zabezpieczeń to tylko i wyłącznie kwestia czasu. Jednak otwarcie niektórych blokad zajmuje wystarczająco dużo czasu, aby zniechęcić złodzieja do kradzieży. Przynajmniej dzisiaj, przynajmniej naszego motocykla. Wszak lepiej i mniej ryzykownie ukraść niezabezpieczony motocykl z parkingu obok, niż stracić kilkanaście cennych minut na pokonanie dobrych blokad.

 

 

Na początek postaramy się przedstawić kilka uwag praktycznych, potem przejdziemy do przeglądu rynku i rodzajów zabezpieczeń. Przede wszystkim rzadko kiedy montaż tylko jednej blokady ma sens. Polecamy, szczególnie jeśli planujemy pozostawić motocykl na dłużej, dwa poziomy zabezpieczeń. A więc np. łańcuch plus blokada na tarczę hamulcową. Dobrze, aby przynajmniej jedna z nich była wyposażona w urządzenie z sygnalizatorem akustycznym.

 

Jeśli macie możliwość, zawsze przypinajcie motocykl za elementy nośne, a więc połączcie latarnię, słup ogrodzeniowy, drzewo, elementy infrastruktury drogowej z ramą motocykla. Jeśli zapniecie za przednie koło lub np. podnóżki pasażera, jest duża szansa, że po kilku dniach w miejscu waszego pojazdu pozostanie tylko blokada z podnóżkiem. W każdym razie nie przypinajcie motocykla za łatwo demontowalne części.

Obecnie każdy szanujący się producent blokad ma przynajmniej cztery typy blokad, które postaramy się omówić. My skoncentrujemy się na ofercie marki ABUS, mającej blisko stuletnie doświadczenie w projektowaniu, testowaniu i produkcji blokad motocyklowych. A co najważniejsze, stosującej najbardziej wytrzymałe, solidne rozwiązania techniczne i materiały. Zobacz ich prezentację na portalu Motogen.pl.

 

1) Disc-lock, czyli blokada montowana na tarczy hamulcowej. To najlżejszy i najbardziej popularny typ blokady motocyklowej. W przypadku firmy ABUS znajdziemy aż 16 modeli blokad tarczy hamulcowej przeznaczonych zarówno do motocykli jak i skuterów.

 

Rysunki techniczne dostępne w specyfikacji produktu dadzą pogląd na to, czy dany model blokady będzie pasował do waszego pojazdu. W ofercie są  blokady zwykłe, oraz z wbudowanym alarmem. Ich kształt i wielkość jest zróżnicowana. Największym atutem disc-locka jest kompaktowa wielkość. Możemy go zmieścić do najmniejszych motocyklowych schowków lub do kieszeni w kurtce. W niektórych motocyklach bez trudu przypniemy je do uchwytów mocujących bagaż lub setów. Polecamy szczególnie model ABUS Detecto 8008 z wbudowanym alarmem, który aktualnie testujemy.

 

2) U-lock, czyli drugie z najbardziej popularnych zabezpieczeń. To pałąk w kształcie litery U.  Możemy nim spinać motocykl z niewielkimi zewnętrznymi przedmiotami (znak, ogrodzenie) lub np. blokować przednie koło przekładając ramiona blokady przez szprychy felgi. ABUS oferuje trzy typy U-locków, różniące się zapięciem, długością ramion oraz średnicą pręta, z jakiego wykonano pałąk zabezpieczający. U-lock dużo lepiej zabezpieczy motocykl przed kradzieżą, szczególnie jeśli za jego pomocą przypniemy pojazd do fragmentu otoczenia (np. bariery energochłonnej). Niestety ich wadą jest niezbyt kompaktowy gabaryt, sprawiający że nie w każdym motocyklu łatwo go zmieścimy. Model godny polecenia? Granit X-Plus 540 przez nas testowany.

 

3) Jeśli potrzebujemy zabezpieczenia, którego kształt jest zmienny, dostosowuje się do elementów konstrukcyjnych motocykla, doskonałym pomysłem będzie szereg zabezpieczeń typu Steel-o-flex czyli stalowej linki z zapięciem. Podobnie, jak w przypadku U-locka firma ABUS proponuje trzy typy takich  linek – o różnej długości i średnicy. Steel-o-flex z powodu gabarytów będzie elementem umiarkowanie poręcznym do transportu, dlatego jeśli nie posiadamy torby lub kufra najwygodniej korzystać z niego w miejscu składowania motocykla.

 

4) Ostatnim, najbardziej wytrzymałym ale jednocześnie najcięższym i najmniej poręcznym zapięciem jest łańcuch. ABUS proponuje 14 ich typów. Na szczególną uwagę zasługuje model, w którym rolę kłódki pełni element, który można wykorzystać jako blokadę tarczy - zobacz test.  Jest on ponadto wyposażony w alarm. Podobnie, jak w przypadku linek, blokady łańcuchowe są ciężkie i nieporęczne do transportu.

Który wybrać? My stawiamy na City Chain X-Plus.

 

Jeśli nie masz do czego przypiąć Steel-o-flexa, U-locka lub łańcucha, skorzystaj z kotwy garażowej mocowanej do podłoża.

 

Marka ABUS to jeden z najbardziej doświadczonych, kreatywnych i nowatorskich producentów, oferujących zabezpieczenie motocykli. Lata doświadczeń procentują niezliczoną liczbą certyfikatów, a przede wszystkim satysfakcją klientów. Ofertę zabezpieczeń motocyklowych tego renomowanego niemieckiego producenta znajdziecie tutaj.

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści