Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Artykuły Prezentacje Idealny garaż motocyklowy - jakie sprzęty byśmy wybrali? Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Prezentacje

Idealny garaż motocyklowy - jakie sprzęty byśmy wybrali?

Wyobraźcie sobie, że jesteście osobami na tyle zamożnymi, że możecie skompletować swój garaż idealny z aktualnie produkowanych motocykli. Jak wyglądałby wasz wybór motocykli (wybieramy tylko nowe) i dlaczego?. Nominujemy w kilku segmentach: sport, turystyk/turystyczne enduro, chopper/cruiser, klasyk, uniwersalny/codzienny. Nasze typy są następujące…

Choppera/cruisera/bobber/power cruiser

Motocykle, które spodobały mi się w tej kategorii to Harley-Davidson Fat Bob, Triumph Speedmaster oraz Indian Scout Bobber. W Indianie doceniam czystość formy i super prowadzenie, Triumph delikatnie zagrał w stronę oldschooli (co bardzo mi się podobało) ale zwycięzca może być tylko jeden i na chwilę obecną wygrywa Harley-Davidson Fat Bob. Dla mnie idealne połączenie osiągów, designu oraz prowadzenia. Co ciekawe uwielbiam pojazdy nawiązujące do tradycji, dawnej świetności sprzed lat. HD zdążył mnie już tym znudzić.

 

Harley Davidson Fat Bob...

 

Na szczęście stworzył motocykl, który niczego nie naśladuje - właśnie za tą innowacyjność na konserwatywnym, tradycyjnym rynku ma u mnie zwycięstwo.

Dodam tylko, że jeśli z jakiś przyczyn miałbym jednak Triumpha albo Indiana zupełnie bym się nie zmartwił. W przypadku każdego z tych sprzętów producent zrobił super robotę.

Uniwersalny/codzienny

Motocykl codzienny ma być funkcjonalny, przyjemny, wygodny, zapewniać skuteczne przeciskanie się w korkach, bezawaryjność, ekonomię i sprawiać, że mimo, że muszę, to także chcę nim jeździć. Moje typy są dwa. Honda NC750X oraz Yamaha MT07.

 

Honda NC750X...

 

Uwielbiam prowadzenie i charakter Yamahy i w zasadzie zwycięstwo miała w kieszeni gdyby nie fakt, że w tym segmencie duży schowek i skrzynia DCT Hondy rozwala przeciwników na łopatki. Porównywalną praktyczność i poręczność w mieście może mieć tylko nieco większy skuter. Zatem palma pierwszeństwa trafia do Hondy.

Turystyk/turystyczne enduro

Dlaczego połączyłem te dwie kategorie razem? Zakładam, że miałby to być pojazd, który wygodnie przewiezie dwie osoby plus bagaż po trasach ze znaczną przewagą asfaltów. Ma mieć duży zasięg, zapewniać dobrą ochronę przed warunkami atmosferycznymi oraz posiadać dużą przestrzeń bagażową. Ma też dobrze hamować i sensownie przyspieszać a jazda górska nie powinna sprawiać większych problemów. Musi mieć także pewną dzielność miejską (przeciskanie się pomiędzy samochodami).

 

Yamaha FJR1300...

 

Typy są trzy: Ducati Multistrada 1200, BMW R1250GS oraz Yamaha FJR1300. Długo zastanawiałem się nad werdyktem. Multistrada ma najwięcej sportowego charakteru, świetną elektronikę, rewelacyjne hamulce i w górach jest poza zasięgiem. BMW przy podobnych cechach jest bardziej praktyczne. A Yamaha? Przy moim typie turystyki będzie wyborem idealnym. Za mało jeżdżę po szutrach a na asfaltach w moim odczuciu jest najprzyjemniejsza. Co z tego, że w górach przegra z pozostałymi modelami? Jazda na długich dystansach jest najprzyjemniejsza właśnie na niej. Gdybym więcej czasu spędzał w off-roadzie, wybór byłby między GSem a KTM. Na teraz zwycięża FJR przed Multistradą.

 

 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson Autor: Jakub Olkowski

strony

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
...
oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści