IOM TT 2014: Michael Dunlop na czele Supersport - Motogen.pl

W treningach klasy Sidecar pech ponownie dopadł załogę Molyneux / Farrance. Tym razem musieli zatrzymać się z powodu uszkodzonej opony. Sesja klasy Sidecar została na chwilę przerwana z powodu zdarzenia, w którym nie brał udziału żaden zawodnik, ale za to poszkodowany był jeden z widzów, który został zabrany do szpitala. Oprócz tego załoga Ewan Walker i Dickie Gale miała wypadek, po którym przetransportowano ich helikopterem do szpitala. Walker miał tylko lekkie zadrapania, a Gale – podejrzenie urazu kręgosłupa i kolana. Łącznie klasa Sidecar zdążyła przejechać trzy okrążenia, a najszybszy był duet John Holden i Andrew Winkle, którzy wykręcili czas 20:17.253 przy średniej prędkości 179,580 km/h. Załoga Holden i Winkle również zakończyła treningi przed czasem i zatrzymała się w okolicach punktu pomiarowego Ballacraine.

Wypadek i interwencja lekarska podczas treningu klasy Sidecar spowodowały godzinne opóźnienie startu klas Supersport i Lightweight. W klasie Lightweight najszybszy był Keith Amor z czasem 19:28.854 i średnią prędkością 187,015 km/h. Czas ten był jednak o jedenaście sekund gorszy od wyniku Ivana Lintina z wtorku. W Supersport najszybszy był Michael Dunlop z czasem 18:10.724 i średnią prędkością 200,411 km/h. Jednocześnie poprawił on środowy wynik Bruce Ansteya o ponad 12 sekund. Na drugim miejscu znalazł się Dean Harrison, a na trzecim – William Dunlop. Bruce Anstey był czwarty, Michael Rutter – siódmy, Guy Martin – jedenasty, a John McGuinness – dwunasty.

Czwartkowy ostatni trening został odwołany z powodu wydarzeń mających miejsce podczas sesji klasy Sidecar. Miały w nim jechać klasy Superbike, Superstock, Supersport oraz debiutanci. Sesja została przełożona na piątek. Szczegółowe wyniki treningów znajdziecie na www.iomtt.com.

Autor: Wojciech Grzesiak