IOM TT 2014: Belgijska broń na TT Zero - Motogen.pl

Saroléa Racing wystartuje na motocyklu o oznaczeniu SP7. Jest to autorski projekt Saroléa. Rama i wahacz zostały wykonane z włókna węglowego, a moc 130 kW (180 KM) jest przenoszona na koło przy pomocy łańcucha. Moment obrotowy jakim dysponuje silnik, wynosi aż 400 Nm. Waga motocykla to 200 kilogramów. Sprint do setki zajmuje mu 2,8 sekundy. Jest on o 38 kilogramów lżejszy od motocykla MotoCzysz E1pc i 40 kilogramów lżejszy od Mugen Shinden San.

Kierowcą teamu będzie Robert Wilson. Szkocki zawodnik zadebiutował w 2011 roku i pięć razy znalazł się w pierwszej dwudziestce zawodników, a jego najlepszy wynik to trzynaste miejsce w wyścigu klasy Supersport. Na TT pojawi się gościnnie Thijs De Ridder, który jeździ w eRoadRacing World Cup mającym oficjalne błogosławieństwo FIM.

Czy Robert Wilson i Saroléa SP7 poradzą sobie ze starymi wyjadaczami jadącymi na sprawdzonych konstrukcjach? Tego dowiemy się już na przełomie maja i czerwca.

Autor: Wojciech Grzesiak