II runda Gymkhana GP we Wrocławiu - Motogen.pl

Organizatorem cyklu Gymkhana GP jest motoFUNdacja, a wpółorganizatorem edycji wrocławskiej jest MotoGymkhana.pl, działająca od 2011r. grupa miłośników gymkhany z Dolnego Śląska. Wstęp wolny!

Gymkhana to nie tylko sport, ale także rewelacyjny rozwój umiejętności motocyklisty. Nic tak nie pomaga w wyczuciu motocykla jak trening slalomów, zawrotek, ósemek i innych figur, z którymi kierowca musi sobie poradzić na trasie konkursowej. Głębokie złożenia przy małych i większych prędkościach, efektywne dohamowania, nawyk niezamykania gazu gdy coś się dzieje procentują później w trudnych sytuacjach w ruchu miejskim, a także w jeździe na torze, jeśli ktoś chciałby rozwijać się w tym kierunku. Gymkhanę można i warto jeździć na każdym rodzaju motocykla. W zawodach dotychczasowych startowały z powodzeniem wszystkie typy maszyn – od motorowerów 50ccm, przez nakedy, ścigacze, motocykle offroadowe, do dużych enduraków i chopperów. Na podium da się wjechać np. Hondą Transalp. Gymkhanę warto jeździć właśnie na tym motocyklu, który się użytkuje na codzień, aby doskonalić swoją kontrolę nad tym pojazdem. A kto nie chce startować, niech przyjdzie popatrzeć. Wstęp jest bezpłatny zarówno dla zawodników, jak i widzów.

Na zawodach Gymkhana GP można zobaczyć w akcji największych wymiataczy tej dyscypliny z całej Polski oraz gości z Czech i Niemiec, którzy reprezentują najwyższy poziom europejski. Zarazem jest to impreza skierowana również do początkujących. To z uwagi na nich startujący podzieleni są na dwie klasy: amatorską i zawodową. Wystartować może każdy, kto dysponuje motocyklem, motorowerem lub skuterem (ubezpieczonym i z ważnym przeglądem) oraz uprawnienia do kierowania zmotoryzowanym jednośladem. Zatem każdy, nawet debiutant, może powalczyć o podium i cenne nagrody, ufundowane przez Modeka Polska. Zwycięzca klasy amatorów otrzyma kurtkę Modeka Mesh 2, w puli nagród są ponadto rękawiczki Modeka MX Top, Modeka Mesh, oraz rozmaite akcesoria od Modeki. Specjalne wyróżnienie przeznaczone jest dla najszybszej z pań oraz dla najdzielniejszego zawodnika na maszynie ciężkiej (chopper, cruiser). Rozegrany też będzie konkurs GP8 czyli pięciokrotne pokonanie ósemki na czas (rozstaw pachołków 12m). Po sesjach treningowych odbędą się dwie serie przejazdów mierzonych konkursu głównego, a o miejscu w klasyfikacji decydować będzie suma czasów. Uzyskany czas, już bez podziału na klasy, decyduje o punktach do tabeli klasyfikacji generalnej oraz o zakwalifikowaniu do amatorów lub Pro w kolejnej edycji. W rywalizacji o tytuł Mistrza Polski Gymkhana GP, który przyznany będzie na finałowej rundzie 20 września w Szczecinie, wzięte pod uwagę będą cztery najlepsze wyniki z sezonu, więc kto opuścił pierwszą rundę, może jeszcze skutecznie powalczyć!

motoFUNdacja jest organizacją pozarządową non-profit i jej działanie jest możliwe dzięki wsparciu sponsorów i ofiarności wolontariuszy. Oficjalnymi sponsorami rundy są: Wrocławski salon i serwis Inter Motors (dystrybutor marek KTM, Triumph, Kymco, Alpinestars) oraz wrocławska szkoła nauki jazdy NOVA, która będzie też patronem rozgrywki pucharowej. W pucharze NOVA zmierzą się czterej najlepsi zawodowcy i czterej najlepsi amatorzy. O rozstawieniu zadecyduje losowanie. Rundę wspierają również: Zachar Motocykle, Motopomocni.pl, Pizzeria Ciao. Ku uciesze zgromadzonej publiczności swój stunterski skill zaprezentuje Ciut11 – stunter z Bodzęcina (Pomorze Zachodnie) który również startuje w zawodach pokonując trasę driftem. Komentatorem będzie człowiek związany z Gymkhaną w Polsce od początku jej istnienia – Daniel Kisiel, dziennikarz sportowy z Gdańska, który od 2011 roku komentuje wszystkie zawody ogólnopolskie.

Rejestracja na zawody, regulamin, szczegółowe zasady klasyfikacji do grupy zawodowowej oraz wyniki poprzednich edycji są na stronie www.gymkhana-gp.pl. Najświeższe aktualności pojawiają się na FB imprezy.