Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Husqvarna 701 Enduro - dual klasy premium Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Husqvarna 701 Enduro - dual klasy premium test, opinie i oceny

Pamiętacie Yamahę XT600? Hondę XL500? Pancerne motocykle, które równie dobrze radziły sobie w lekkim terenie, co i dziurawych drogach. W razie potrzeby mogły pojechać po bezdrożach lub fragmentami autostrad. Były multifunkcjonalne, pancerne i niezastąpione w każdej podróży. Do dziś pozostały ich tysiące, chociaż z czasem zastąpiono jej turystycznymi enduro (to drugie słowo w wielu wypadkach jest dodawane mocno na wyrost). Czy oznacza to, że w ofercie producentów nie znajdziemy już żadnego typowego "duala"? Do redakcyjnego laboratorium trafiła Husqvarna 701 Enduro - motocykl, który ma w sobie coś z dawnych enduro o dużej pojemności - czym nas do siebie przekonał, przeczytacie poniżej...

Technika/różnice

Husqvarna 701 Enduro ma bardzo dużo wspólnych rozwiązań z testowaną niedawno, 701 Supermoto tej samej marki (test znajdziecie tutaj). Jednak różnice są zauważalne. Przede wszystkim uwagę zwracają koła o średnicy zwiększonej do 21 (przód) i 18 cali (tył), obute w opony terenowe. Zawieszenia (także w pełni regulowane WP) otrzymały inne zestrojenie oraz skok. W efekcie prześwit motocykla wzrósł o centymetr, a wysokość siodła o 20 mm, osiągając 910 mm. Zmiany objęły przedni układ hamulcowy (mniejsza o 20 mm tarcza oraz również czterotłoczkowy, ale mocowany tradycyjnie zacisk Brembo).

 

Sylwetka 701 Enduro przypomina 701 Supermoto...

 

Na potrzeby off-roadu, pochylono przedni widelec do 63 stopni (w Supermoto 44 stopnie). Na szczęście silnik pozostał bez zmian. Ufff, to chyba wszystkie zauważalne różnice. Obydwa modele mają bardzo podobną stylistykę, deskę rozdzielczą, lusterka, elementy karoseryjne.

Jazda

Gdy pamiętamy doświadczenia z dobrego prowadzenia 701 Supermoto, wniosek jest jeden: Husqvarna 701 Enduro prowadzi się gorzej. Ale... jeśli weźmiemy pod uwagę, że wyposażono ją w dużo większe przednie koło oraz uniwersalne opony z całkiem dużą orientacją na offroad - nasze postrzeganie 701 Enduro znacznie się zmienia. Jak na uniwersalny motocykl z dzielnością terenową jest zaskakująco precyzyjna i stabilna, chociaż utrzymanie kierunku wymaga więcej siły niż w Supermoto.

 

Hamulce: jedne z najwydajniejszych w motocyklach enduro...

 

Jej układ hamulcowy działa skuteczniej niż w  przeciętnym dualu z końca lat 90. ABS naprawia błędy kierowcy nie przyzwyczajonego do dość szybkiej utraty przyczepności podczas prób jazdy sportowej po ulicach. Dozowalność układu i skuteczność hamowania dobra, jak na motocykl szosowy, i doskonała, jak na enduro.

 

Zmiana kierunków - intuicyjna, a silnik w każdych warunkach jest petardą. Motocykl doskonale wybiera wszelkie nierówności i wyrwy w jezdni. Odkręcając manetkę, możemy w szybkim tempie poruszać się po najgorszych fragmentach miejskich arterii, a omijanie korków poboczem czy krawężnikami jest intuicyjne. Najprawdopodobniej Husqvarna 701 Enduro prowadzi się niewiele gorzej w winklach, niż jej wcielenie z Supermoto w nazwie, ale nie mogliśmy tego sprawdzić za sprawą zbyt szybko "puszczających" w złożeniu opon.

 

Silnik: prawdziwa petarda bez zakresów, w których odczujemy niedobory mocy.

 

Silnikowo Husqvarna 701 Enduro to petarda. Dynamiczna, bez zakresów, w których moc jest niewystarczająca. Elastyczna i umiarkowanie - ale jednak - agresywna. Biegi zestopniowane raczej krótko (co ułatwia wyjazd z kałuży), a skrzynia pracuje precyzyjnie i bez szarpnięć.

 

Testowany motocykl ma niewielką średnicę zawracania, co znacznie zwiększa dzielność miejską.

 

Jeśli już poruszamy temat jazdy w mieście, to Huska dobrze przeciska się w ruchu miejskim, a miejsca nieprzejezdne moglibyśmy ominąć chodnikiem (oczywiście prawo nie pozwala tego zrobić). Lusterka umieszczone na sensownej wysokości nie kolidują z tymi z aut osobowych. Pozycja wyprostowana, naturalna, za kierownicą dużo miejsca. Niestety, podczas jazdy z większymi prędkościami dość mocno odczujemy napór powietrza. Dlatego sugerujemy jak najszybszy zjazd na szutry, gdzie motocykl czuje się jak ryba w wodzie...

 

Zobacz dane techniczne motocykla Husqvarna 701 Enduro w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Husqvarna Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Tagi

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Husqvarna 701 Enduro w teście Motogen.pl

77
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści