Honda prezentuje skuter PCX125 na rok modelowy 2017 - Motogen.pl

Popularność wśród europejskich klientów Honda PCX125 zawdzięcza zarówno nowoczesnemu i jednocześnie eleganckiemu wyglądowi, jak też bardzo ekonomicznej eksploatacji. W 2010 roku był to pierwszy jednoślad wyposażony w system Idling Stop, który wyłącza silnik podczas postoju np. na światłach i włącza go automatycznie po odkręceniu manetki gazu. W 2013 r. wyposażono go w nowy , bardzo oszczędny silnik eSP.

Dla użytkownika najważniejsze jest zużycie paliwa. Honda podaje, że PCX125 może przejechać 47,4 km na litrze benzyny i to bez używania sytemu Idle Stop, który wpływa na dodatkowe oszczędności. Przekładając to na nasze przyzwyczajenia do podawania zużycia paliwa – to nieco ponad 2 litry na 100 km.

Ciekawym rozwiązaniem jest rozrusznik umieszczony bezpośrednio na końcu wału korbowego. Po rozruchu pełni on rolę alternatora. Taka konstrukcja eliminuje hałas z przekładni, a jednocześnie wspomaga system Idle Stop.

Konstrukcja rurowej, stalowej ramy, krótki rozstaw osi (1315 mm) i kąt pochylenia główki ramy (28 st.) ma zapewnić stabilność skutera, a jednocześnie łatwość manewrowania. Honda PCX125 ma bardzo krótki promień skrętu – zaledwie 2 metry. Skuter wyposażono również w opracowany przez Hondę system Combined Brake System (CBS). Użycie tylnego hamulca sprawia, że część siły hamowania kierowana jest również na przednie koło.

Honda PCX125 na rok modelowy 2017

Więcej o motocyklach Honda