Honda Racing Corporation przedstawia RCV1000R - Motogen.pl

RCV1000R będzie przeznaczony dla prywatnych teamów. Cena nie została oficjalnie podana, ale HRC mówiło o milionie euro. Motocykl nie będzie wypożyczany, a sprzedawany, więc teamy będą miały maszynę na własność. Dotychczas motocykle w ekipach satelickich i prywatnych były leasingowane.

RCV1000R będzie przygotowana zgodnie z przyszłorocznym regulaminem, czyli znajdzie się w niej elektronika Magneti Marelli i zbiornik paliwa o pojemności 24 litrów. Oprócz tego do dyspozycji na sezon bedzie 12 silników. Kształt owiewek mocno bazuje na prototypie RC213V. Silnik to V4 o kącie 90 stopni. Motor będzie generował moc 238 koni mechanicznych osiąganych przy 16 tysiącach obrotów. RCV1000R będzie pozbawiona superszybkiej skrzyni biegów znanej z prototypu. Oprócz tego w motocyklu zastosowano zawieszenie marki Öhlins i hamulce Nissin.

W przyszłym roku na RCV1000R wystartują Nicky Hayden i jego jeszcze niezakontraktowany team partner, a także Scott Redding i Karel Abraham. Zawodnicy będą mogli przetestować motocykle już po rundzie w Walencji. Wcześniej maszyna była sprawdzana między innymi przez Caysey’a Stonera. Według informacji, które pojawiły się w serwisie Twitter, motocykl będzie wolniejszy od prototypu RC213V o około 0.3 sekundy.

Więcej o motocyklach Honda Autor: Wojciech Grzesiak