Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Honda NC750S – golas wszechstronny! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Honda NC750S – golas wszechstronny! test, opinie i oceny

Honda NC750S to naked bike z automatyczną skrzynią biegów DCT i olbrzymim schowkiem w miejscu standardowego mocowania baku. Nie jest to motocykl, który zniewoli mocą, jego design pewnie przypadnie ci do gustu, ale specjalnego podziwu wśród szerokiego audytorium raczej nie wzbudzisz. Za to gdy go kupisz, od razu uświadomisz sobie, jak bardzo go pragnąłeś! Skąd ta magia?

W ofercie Hondy obok NC750S są aktualnie dwa inne jednoślady z tą samą jednostką napędową. Rzędowe 750 ccm z czterema zaworami przypadającymi na każdy w dwóch cylindrów zestrojone z sześciostopniowym automatem DCT pracuje już w miejskim enduro z turystycznymi aspiracjami – Hondzie NC750X oraz maksiskuterze - NC750D Integra. We wszystkich przypadkach silnik daje podobne odczucia, choć we współpracy z innymi rodzajami nadwozia oferuje różne doznania. Mam wrażenie, że Honda tym zabiegiem chciała zagospodarować cały segment motocyklistów stawiających głównie na użytkowość pojazdu oraz wygodę przemieszczania się.

 

Zobacz nasz test: Honda NC750X - James Bond do zadań codziennych

Honda NC750 S - design i aspekty użytkowe

Honda NC750S to rasowy golas wpisujący się w najnowsze trendy stylizacji gatunku. Znajdziemy tu ostre linie nadające motocyklowi dynamikę oraz aerodynamiczną czaszę zakończoną czymś na kształt miniowiewki, w którą wtopiono nowoczesne LED-owe światło. Co ciekawe, ta miniczasza dość dobrze rozbija wiatr, jeśli zdecydujesz się podróżować z wyższymi prędkościami. Stała jazda z prędkością autostradową nie sprawiała żadnego problemu, a tymczasem Hondą możesz dojść nawet do 180 km/h.

 

Honda NC750S


Zamiast zbiornika paliwa znajdziesz tu schowek, w którym zmieścisz kask szczękowy. To zaskoczenie i jednocześnie duży plus, gdyż nie znam innego motocykla tego typu z tak ogromną przestrzenią ładunkową.


Bak usytuowano z kolei pod siedzeniem. Oczywiście odbyło się to kosztem ograniczenia jego pojemności do 14,1 litra. To i tak niemało, a jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Honda zadowala się dosłownie kroplą paliwa, to musimy przyznać, że mamy do czynienia z wyjątkowo praktycznym i użytkowym pojazdem. Jeśli umiejętnie operujesz manetką gazu, możesz osiągnąć wynik nawet rzędu 3,5 litra bezołowiówki na 100 km, a jeśli będziesz chciał odkręcać na maksa i tak nie przepalisz piątki. Czyli masz zasięg nawet do 300 kilometrów, jeśli nie lubisz zbyt często odwiedzać stacji benzynowej. Spory zasięg i niskie koszty eksploatacji to obszary, gdzie punktuje ten golas.


Silnik o mocy 54,8 KM pracuje bardzo poprawnie. Doświadczonemu jeźdźcowi może trochę brakować kopniaka, by zaspokoić potrzebę adrenaliny. Taka już jest specyfika pracy tej dość niskoobrotowej jednostki. Natomiast łagodna praca motoru w zestawieniu z automatem DCT przypadnie niewątpliwie do gustu początkującym oraz stawiającym na użytkowość jednośladów.

Honda NC750S - 1,2,3… 6 bez, lub z Twoim udziałem oraz coś dla sportowców

Zupełnie nie byliśmy zaskoczeni charakterystyką pracy dwusprzęgłowej skrzyni DCT. Trzeba podkreślić, że skrzynia ta idealnie współgra z jednostką napędową potrafiąc wykrzesać z niej to, co ma najlepszego do zaoferowania. Płynnie zmienia przełożenia wykorzystując rozkład momentu obrotowego, którego wysokie wartości pojawiają się przy relatywnie niskich obrotach - 68 Nm przy 4750 obr./min. Dodatkowo praktycznie nieodczuwalna jest zmiana przełożeń.


Do Twojej dyspozycji są trzy tryby: standard, sport oraz manualny. Standard wybierze każdy, kto lubi komfort przemieszczania się w miejskich warunkach. Jeśli chcesz poruszać się dynamiczniej, włączysz sport. Motocykl będzie trzymał wówczas poszczególne przełożenia prawie do końca zakresu obrotów. Mnie osobiście nie zawsze to jednak odpowiadało.


W sportowym trybie brakuje po prostu wyczucia intencji kierowcy. Gdy jedziesz np. ze stałą prędkością 60 km/h przez dłuższy czas, chciałbyś, aby skrzynia przełączała się na wyższe przełożenie, będąc gotową w ułamek sekundy by zbić bieg, jeśli tylko odkręcisz manetkę gazu.


Lepszym rozwiązaniem do dynamicznej jazdy może okazać się więc tryb manualny i zmienianie przełożeń za pomocą łopatek + -. W jeździe miejskiej to raczej tryb dla koneserów agresywnej jazdy. Pozostaje więc jeszcze opcja pozostania w jednym z wybranych trybów i pomagania skrzyni w myśleniu poprzez używanie łopatek. Dla mnie optymalny sposób jazdy w trasie wiązał się z włączeniem skrzyni w zwykły tryb i za każdym wyprzedzaniem stosowanie tej samej sekwencji kciuka: jedno wciśnięcie przycisku kierunkowskazu i jedno, bądź dwa uderzenia dźwigienki w dół.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Honda NC750S w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Honda

Strony:

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Honda NC750S w teście Motogen.pl

81
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści