Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Honda CB500F - tylko nie mów do mnie "średniak" Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Honda CB500F - tylko nie mów do mnie "średniak" test, opinie i oceny

Czy znacie bardziej popularne oznaczenie motocykla średniej pojemności od CB500? Ten symbol jest dla Hondy tym, czym Corolla dla Toyoty, albo Golf, a wcześniej Garbus dla VW. Ikoną. Ikoną popularnego modelu klasy średniej. W przypadku branży samochodowej wspomniany segment to przyzwoita cena, brak jakichkolwiek emocji w czasie jazdy, widoczna wszędzie optymalizacja kosztów, a także przeciętne osiągi, wyposażenie i ilość miejsca. Czy w przypadku motocykla taki stereotyp znany z rynku samochodowego będzie odpowiedni czy krzywdzący, oraz jak wypadło najnowsze wcielenie Hondy CB500 z oznaczeniem F, odpowiadam poniżej.

Poprzednie wcielenia Hondy CB500

Pierwszą Hondą, noszącą oznaczenie CB500 była poczciwa, czterocylindrowa CB500 Four zaprezentowana w 1971 r. Trzy lata później rozwierconą ją do 550 ccm; od tego momentu drogi symbolu CB i silników czterocylindrowych o pojemności 500 ccm definitywnie się rozeszły. Czterocylindrowcom wzrastała pojemność oraz liczba liter w oznaczeniu, ewoluując ostatecznie w obecne sześćsetki i sześćsetpięćdziesiątki.

 

W 1975 r. przedstawiono twina, o oznaczeniu CB500T. Utrzymał się w produkcji tylko dwa lata. Następnie klasę popularnych modeli z dwoma cylindrami przejęły CB400 oraz CB450 (później we wcieleniu S). Nazwa CB500 wróciła na następne 10 lat w 1993 r. wraz z modelem CB500F. W 2003 r. zastąpił ją symbol CBF500, ale tylko na dekadę. Od 2013 r. Honda znów postanowiła wrócić do sprawdzonego oznaczenia, prezentując serię modeli CB500F (naked) oraz CBR500 (model obudowany). Na rok 2016 r. dokonano gruntownego face liftingu i właśnie ten model, w wersji nieobudowanej, wzięliśmy pod nóż.

Zmiany

Wraz z faceliftingiem Honda CB500F zyskała na uroku. Jej kształt jest bardziej agresywny, dynamiczny, narysowany znacznie ostrzejszą kreską. To dobrze, nudny i zachowawczy kształt setek nierozpoznawalnych modeli Hondy odchodzi wreszcie do lamusa. Zadupek sprawia wrażenie bardziej zadartego, ma pewne podobieństwa do CBR600RR sprzed kilku lat (wloty chłodzące moduł zapłonowy). Ładnie wykonana rama przestała być na wysokości kolan przykrywana ciemnym panelem z plastiku. Tłumik otrzymał ciekawszy agresywniejszy kształt, a przedni i tylny reflektor wykonano w technice LED. Kierunkowskazy mają teraz białe klosze.

 

Honda CB500F

 

Jakość wykonania i spasowania są, tradycyjnie dla Hondy, na najwyższym poziomie. Konstruktorzy postanowili rozpieścić użytkownika. W przednim widelcu zastosowano regulację napięcia wstępnego, w klamce hamulca możemy zmieniać odległość od manetki gazu, a wspomniany tłumik w serii generuje przyjemny, basowy dźwięk.

Jazda

Czego można się spodziewać po motocyklu mającym 47,6 KM, tradycyjne zawieszenie oraz masę własną blisko 190 kg? Sprawdziliśmy CB w każdych warunkach drogowych: miasto, autostrada, tor wyścigowy - i zasłużyła na kilka określeń zaczynających się od „naj”. Jest jednym z najmniej pretensjonalnych oraz najbardziej uniwersalnych, kompromisowych i przewidywalnych motocykli na rynku. Należy także do najoszczędniejszych. Ale po kolei.

Pozycja

Pozycja, jaką przyjmujemy na Hondzie CB500F okazała się wygodna, swobodna, zapewniająca świetne czucie motocykla. Wysokie osoby docenią fakt, że przetłoczenia baku nie kolidują z nogami. Podnóżki umieszczono na wysokości będącej kompromisem pomiędzy złożeniami (w ruchu miejskim niezauważalne, na torze przycierają dość szybko), a kątem ugięcia nóg, co wraz z wygodnym siedzeniem bez trudu pozwala uzyskiwać przebiegi dzienne powyżej 400 km.

 

Honda CB500F

 

Zobacz dane techniczne Hondy CB500F w naszym katalogu motocykli

 

O silniku, hamulcach i zawieszeniu - na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Honda Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Honda CB500F w teście Motogen.pl

86
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści