Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Honda CB125F - ekonomia z pazurem test, opinie i oceny

Powiedz dwudziestolatkowi „skuter", a opluje cię jak lama i tyle... Co ma wspólnego zwierzę parzystokopytne z Hondą CB125F i dlaczego właśnie zestawiam tę dwójkę? Posłuchajcie...

Pewien znajomy szukał stodwudziestkipiątki dla swojego syna. Ponieważ miałem ostatnio przyjemność codziennego obcowania z tego typu pojazdami, zadał mi pytanie, jaki powinien być to sprzęt? W tej pojemności i na miasto to tylko skuter – wygodny, ładowny, a do tego nie trzeba wachlować biegami – podpowiedziałem. Chyba nie muszę ponownie przytaczać riposty, jaką otrzymałem w odpowiedzi na moje zalecenia.

 

Coś w tym być musi. Nie wiem, czy ustawodawca zmieniając przepisy i dopuszczając możliwość sterowania jednośladem do 125 ccm osobom posiadającym prawo jazdy kategorii B od co najmniej 3 lat, był świadomy, jak namiesza na rynku sprzedaży nowych jednośladów. W praktyce wyszło to tak, że 70% wszystkich nowych motocykli, jakie trafiły w tym roku na rynek w Polsce, reprezentuje ten segment!

 

Zobacz: Więcej motocykli na drogach, ale mniej wypadków i mniej zabitych

 

Małe motocykle stały się mrocznym przedmiotem pożądania ludzi młodych (wiekiem bądź duchem), nastawionych na nieskrępowany fun z jazdy. Skutery za to chętniej wybierają już stabilne wiekowo i emocjonalnie osoby, które cenią sobie komfort oraz ergonomię przemieszczania się.

 

Tych drugich zostawmy sobie na później, za to przyjrzyjmy się temu, co wymyśliła Honda, by zaspokoić potrzeby tych pierwszych. To oni właśnie będą zdecydowanie wdzięczni producentowi spod znaku wielkiego skrzydła za opracowanie modelu CB125F. Niby to prosta konstrukcja, bez zbędnych szaleństw, ale zdecydowanie jest coś w tym motocyklu coś, co sprawia, że chciałbyś nim jeździć każdego dnia.

Honda CB125F - Korzenie i wzornictwo

Rodzina CB jest już całkiem szeroka. Honda ma w swej ofercie CB500F, która zawsze była jednym z najchętniej wybieranych sprzętów na pierwszy motocykl.

 

Zobacz: Honda CB500 ściga Fireblade`a - gość ogarnia

 

Jest też jej większa siostra CB650F oraz przeznaczona dla bardziej doświadczonych jeźdźców CB1000R. I jeszcze neoklasycystyczna CB1100 z odmianą EX.

 

Zobacz nasze testy:

Honda CB 650F – Szwajcar

Honda CB1000R ABS

Honda CB1100 - druga młodość czterdziestolatka

 

Wszystkich tych modeli nie można oczywiście dosiadać bez prawka kategorii A. Honda zdecydowała się więc na wprowadzenie modelu CB125F, który wzornictwem nawiązuje do tych pięknych sprzętów, jednak nie będzie wymagał od osoby pragnącej rozpocząć swoją motocyklową przygodę dodatkowych formalności. Tak też powstał mały naked, w którego linię wpisane są korzenie przodków.

 

Kliknij tutaj lub w obrazek, aby pobrać katalog motocykli i skuterów 125

 

Jak na rasowego golasa przystało, nie ma tu niepotrzebnych dodatków. Wszystko cechuje minimalistyczne wzornictwo. Na klasycznej, analogowej desce rozdzielczej nie znajdziecie natłoku informacji. Są proste zegary prędkościo- i obrotomierza, licznik przebiegu całkowitego i dziennego, wskaźnik poziomu paliwa oraz diody migaczy. Jedyna nowość to centralnie umieszczony, czytelny wyświetlacz biegów - tyle.

 

Wszystko to zatopione jest w niewielką czaszę, która ku mojemu zdziwieniu całkiem nieźle rozbijała powiew wiatru – przynajmniej w zakresie prędkości, z jaką porusza się mała Honda.

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Strony:

Pliki do pobrania

motogen_katalog_125.pdf
Katalog motocykli i skuterów 125

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Honda CB125F - test Motogen.pl

48
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści