Haslam i Corser w tunelu aerodynamicznym BMW - Motogen.pl

Leon Haslam wraz z Troyem Corserem odwiedzili tunel aerodynamiczny w niemieckim Monachium, gdzie testowali motocykl BMW S1000RR WSBK.

Poniedziałkowy wieczór obaj zawodnicy spędzili w tunelu aerodynamicznym, symulując na wyścigowej wersji BMW S1000RR prędkości ok. 240 km/h i wypróbowując kilka różnych pozycji, by znaleźć tę idealną, minimalizującą opór powietrza tak bardzo, jak to możliwe.

’Pozycja kierowcy jest głównym czynnikiem podnoszącym wydajność aerodynamiczną zawodnika i motocykla’ – pPowiedział Rainer Bäumel, dyrektor techniczny teamu BMW Motorrad Motorsport. – 'Położenie głowy i górnej części ciała, łokci, kolan i stóp, może mieć gigantyczny wpływ na opór powietrza, a zatem na wykręcane przez zawodnika czasy. Oczywiście nie ma jednej optymalnej pozycji dla wszystkich zawodników, bo wiele zależy od indywidualnych czynników, takich jak wzrost i postura. Intensywna praca w tunelu aerodynamicznym pozwoliła Troyowi i Leonowi odnaleźć pozycję, która jest dla nich najlepsza. W tym samym czasie my próbowaliśmy podnieść wydajność aerodynamiczną motocykla poprzez precyzyjne regulacje techniczne. Stąd wzięło się kilka kształtów i pozycji szyby chroniącej przed wiatrem. W ten sposób zgromadziliśmy wiele istotnych danych, które przydadzą się w przygotowaniach motocykla do następnych testów’.

Zawodnicy ponownie przetestują BMW S1000RR jeszcze w tym roku na torach Jerez i Portimao. Dzięki wynikom z tunelu owiewki motocykla będą prawdopodobnie delikatnie zmodyfikowane pod kątem uzyskania jak najlepszej aerodynamiki.
 

Więcej o motocyklach BMW