Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Harley-Davidson Road Glide Ultra - niewdzięcznik Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Harley-Davidson Road Glide Ultra - niewdzięcznik test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił motocykl niewdzięczny. Niewdzięczny – według słownika języka polskiego oznacza „niedający wyników, korzyści proporcjonalnych do włożonego wysiłku”. Nie znaczy to, że Harley-Davidson Road Glide Ultra, bo o nim mowa, jest zły. Wręcz przeciwnie. Dlaczego jednak uważam, że jest niewdzięczny? Przeczytajcie...

Geny

Testowany motocykl należy do turystycznej serii Harley-Davidsona, a oznaczenie Ultra świadczy o jednym z najwyższych, pod względem wyposażenia, modeli. W 2014 roku testowaliśmy inną Ultrę, model Electra Glide Ultra Limited. Porównując gabaryty, dane techniczne i wyposażenie, można odnieść wrażenie, że motocykle różnią się przede wszystkim przednią owiewką – w Road Glide jest nieruchoma, w serii Electra skręca wraz z przednim zawieszeniem, pozostałe właściwości i wyposażenie są bardzo zbliżone. W praktyce, obydwa wspomniane jednoślady, mimo że dzielą je tylko dwa lata, są doskonałym przykładem, że Harley intensywnie pracuje nad rozwojem i poprawą swoich konstrukcji.

Nadwozie

Harley-Davidson Road Glide Ultra wygląda jak ikona turystycznego motocykla z połowy lat 70. ubiegłego wieku. Wyposażono go w obszerną osłonę, wydajne reflektory wykonane w technologii LED i trzy solidne kufry (tutaj warto wspomnieć, że są otwierane jedną ręką, centralny mieści dwa kaski, posiada gniazdo zapalniczki, praktyczną kieszeń na drobiazgi oraz panel świetlny poprawiający widoczność w nocy).

 

Przed oczami kierowcy znajduje się słusznych rozmiarów panel multimedialny (z nawigacją, komputerem pokładowym i radiem), po bokach którego umieszczono analogowe woltomierz i wskaźnik ciśnienia oleju.

 

Analogowe zegary i łatwa w obsłudze nawigacja

 

Na kierownicy zostały zamontowane obrotomierz i prędkościomierz. Zestaw audio ma wyjście USB oraz Bluetooth, dzięki czemu łatwo połączymy go z telefonem lub innym nośnikiem danych. Pozostając przy temacie multimediów – panel nawigacji jest bardzo łatwy do obsługi w rękawicach. Motocykl wyposażono także w interkom.

 

Osłony chłodnicy Harleya-Davidsona Road Glide Ultra świetnie chronią nogi przed wpływem warunków atmosferycznych. Jeśli ktoś chce poczuć wiatr „we włosach” lub innych częściach ciała – wystarczy otworzyć dowolny z pięciu otworów wentylacyjnych. Zamknięte chronią przed wodą, otwarte świetnie sprawdzą się w upalne dni doprowadzając pęd powietrza do naszych nóg, głowy/szyi oraz klatki piersiowej (po dwa zbudowano na osłonach nóg oraz owiewce, jeden powyżej panela nawigacji).

 

Zamykany wlot umożliwia w upalne dni skierowanie strugi powietrza na kolana kierowcy

 

Na szczęście Harley nie podąża drogą tanich, chińskich chopperów – posiada wprawdzie elementy chromowane (gmole, tłumiki, lusterka, klamki, konsola baku), ale są gustowne, przemyślane i co najważniejsze, ich ilość jest powściągliwa i współgrająca z całością. Testowany motocykl został pokryty kombinacją lakierów czarnego i srebrnego metalika, które odcięto czerwonymi szparunkami. Jakość spawów, powłoki lakierniczej i dokładność wykonania odlewów na bardzo wysokim poziomie – w moim odczuciu to jeden z najelegantszych modeli na rynku.

 

Zobacz dane techniczne Harleya-Davidsona Road Glide Ultra w naszym katalogu motocykli

 

Harley Davidson Road Glide Ultra - jak się nim jeździ - na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Harley-Davidson Autor: Jakub Olkowski

Strony:

TV   

WIDEO

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Harley Davidson Road Glide Ultra 2016

90
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści