HD Seventy-Two i Softail Slim – znamy szczegóły nowości na 2012 - Motogen.pl

Nareszcie oficjalnie! Harley-Davidson przedstawia nowości w swojej ofercie na sezon 2012.

Model Seventy-Two to ukłon w stronę czasów, gdy „cool kids” jeździły Sting-Rayami, a duzi chłopcy parkowali swoje choppery rzędem przy krawężniku. Wysoka kierownica, przyciągające wzrok malowania z metalicznymi i brokatowymi lakierami oraz sporo chromów to cechy charakterystyczne tego modelu.

’Projektując nowy model Seventy-Two, byliśmy zainspirowani duchem wczesnej ery chopperów’ – mówi Frank Savage, kierownik działu wzornictwa przemysłowego Harley-Davidson. 'Tamte maszyny były kolorowe i lśniące od chromu, ale jednocześnie wąskie i „rozebrane” do podstawowych elementów. Patrząc na przykładowe modele z tamtej epoki, widać prostotę przywodzącą na myśl rowery. Ten styl custom jest specyficzny dla Ameryki i scenerii Kalifornii’.

Główne cechy modelu 2012 Harley-Davidson Seventy-Two:

  • chłodzony powietrzem silnik Evolution pojemności 1200 ccm z elektronicznym, sekwencyjnym wtryskiem paliwa, generujący 96 Nm przy 3500 obr./min,
  • lakierowany proszkowo na szaro, silnik z chromowanymi osłonami,
  • dostępne schematy kolorystyczne: lakier brokatowy Hard Candy Big Red Flake z lamówkami na błotnikach i zbiorniku paliwa oraz standardowe malowanie Denim Black i Big Blue Pearl,
  • klasyczny zbiornik paliwa w kształcie orzeszka mieszczący 7,9 litra paliwa.
  • opony Dunlop z białym bokiem: 21-calowa na przód (MH90-21) i 16-calowa na tył (150/80B16),
  • chromowane koła stalowe ze szprychami,
  • wysoka kierownica mini-ape zamontowana na dwucalowych podpórkach,
  • okrągła osłona filtra powietrza z nową, wklęsłą pokrywą o średnicy 8 cali,
  • podcięty tylny błotnik eksponujący tylną oponę,
  • podwójny wydech z dwoma chromowanymi tłumikami,
  • pojedyncze, winylowe siedzenie z teksturą,
  • montowany na kierownicy prędkościomierz w chromowanej obudowie,
  • chromowane rozpórki tylnego błotnika,
  • chromowane sprężyny tylnych amortyzatorów z możliwością wstępnego ustawienia,
  • wysunięte do przodu podnóżki.

Model Softail Slim to także ukłon w stronę maszyn w stylu retro. Motocykl jest minimalistyczny. Ma zwartą i wąską sylwetkę oraz minimum chromowanych elementów. Maszyna ma nawiązywać do klasycznych boberów z lat pięćdziesiątych.

„Nadszedł czas, by silnik znowu stał się najważniejszym punktem w designie motocykli” – mówi starszy projektant Casey Ketterhagen. – „Dlatego poddaliśmy Softail odchudzaniu, by przywrócić mu dawne proporcje. Gdy zredukowaliśmy tył za pomocą wąskiej opony i przyciętego błotnika, serce motocykla – jego silnik – stał się centrum, na którym skupia się uwaga. Pozostawiliśmy też prześwit pomiędzy przednią krawędzią siedzenia a zbiornikiem paliwa, by kierowca mógł widzieć górę silnika”.

Główne cechy modelu 2012 Harley-Davidson Softail Slim:

  • sztywno montowany w ramie, chłodzony powietrzem, balansowany silnik Twin Cam 103B o pojemności 1690 ccm z ACR (Automatic Compression Release – automatyczny dekompresator) uzyskujący 132Nm przy 3250 obr./min,
  • lakierowany proszkowo na czarno silnik z polerowanymi osłonami,
  • sześciostopniowa skrzynia biegów Cruise Drive,
  • chromowany wydech typu shotgun ze skośnie ściętymi końcówkami tłumików,
  • owalna, lakierowana na czarny połysk osłona filtra powietrza,
  • klasyczny zbiornik paliwa Fat Bob mieszczący 18,9 litra paliwa,
  • czarna konsola typu 'kocie oko’ z tarczą prędkościomierza w stylu retro,
  • 16-calowe opony Dunlop na przód (MT90B16) i tył (MU85B16),
  • lakierowane na czarno, stalowe koła ze szprychami,
  • szeroka kierownica typu Hollywood z rozpórką,
  • lakierowana na czarny połysk, obudowa reflektora z chromowaną obręczą,
  • lakierowana na czarny połysk, obudowa podstawy przedniego reflektora,
  • podłogi kierowcy w stylu retro, w kształcie półksiężyca,
  • podcięty tylny błotnik eksponujący tylną oponę,
  • skrócony błotnik przedni typu FL,
  • kierunkowskazy tylne zintegrowane ze światłami stopu i pozycyjnymi,
  • pikowane, pojedyncze siedzenie,
  • lakierowane na czarny połysk, rozpórki tylnego błotnika,
  • lakierowany na czarny połysk, zbiornik oleju w kształcie podkowy,
  • dostępne kolory: Vivid Black, Denim Black i Ember Red Sunglo,
  • pakiet Bezpieczeństwa zawierający: system zabezpieczeń (Smart Security System) z kluczykiem zbliżeniowym „hands-free” oraz ABS.

Więcej o motocyklach Harley-Davidson