HARLEY-DAVIDSON ROZPOCZYNA KOLEJNĄ REWOLUCJĘ CUSTOM - Motogen.pl

 

 

·         Osiem zupełnie nowych motocykli custom Softail® na rok 2018

·         Nowa, sztywniejsza i lżejsza rama, wahacz oraz najwyższej klasy zawieszenia

·         Nowy silnik Milwaukee-Eight® 107 oraz Milwaukee-Eight® 114

·         Autentyczne dziedzictwo i duch custom łączą się z nowoczesnymi kształtami i techniką.

 

Aby uczcić 115. rocznicę Harley-Davidson® firma rozpoczęła kolejną rewolucję custom: osiem całkowicie nowych modeli Softail®, które łączą osiągi linii Dyna® i niezrównany styl custom linii Softail.

Zbudowane w ramach największego projektu rozwoju produktu w historii firmy, nowe motocykle mają sztywniejszą i zdecydowanie lżejszą ramę zdolną ujarzmić potężny moment obrotowy nowych silników Milwaukee-Eight® 107 i 114 z dwoma wałkami wyrównoważającymi.

Z wysokiej klasy zawieszeniem przednim z technologią Dual Bending Valve i łatwo regulowanym ukrytym tylnym amortyzatorem typu monoshock, modele Softail 2018 mają agresywny styl oraz są szybsze, lżejsze i bardziej zwinne niż którykolwiek z poprzednich motocykli cruiser Big Twin.

Paul James, kierownik ds. oferty produktów, Harley-Davidson Motor Company:

„Nowe modele Softail są wynikiem największego programu badań i rozwoju w historii firmy. Tysiące godzin badań i testów pozwoliło zaprojektować nowe motocykle typu cruiser zupełnie od zera. Skupialiśmy się na wyniesieniu wrażeń kierowcy na wyższy poziom, na którym autentyzm, dziedzictwo i dusza spotykają się z najnowszą techniką. A to wszystko po to, aby zapewnić takie doznania z jazdy, których musisz doświadczyć, aby w nie uwierzyć”.

Łącząc historię firmy Harley-Davidson, autentyzm i DNA stylu ze współczesnością, osiem nowych modeli Softail oferuje nowy wygląd, który zdecydowanie różni się od poprzedników oraz od siebie nawzajem. Dzięki nowej stylistyce, wygodzie i osiągom nowa generacja fabrycznych motocykli custom jest gotowa, aby więcej motocyklistów mogło znaleźć coś dla siebie.

Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i projektowania, Harley-Davidson Motor Company:

„Autentyczność projektów Harley-Davidson wynika z dbałości o szczegóły od początku do końca – ‘ciężko je wykonać i ciężko skopiować’. Motocykle Harley-Davidson nie są zwykłym towarem na sprzedaż; są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Przyglądamy się każdej śrubce i nakrętce motocykla, wszystkim wykończeniom i wszystkim najmniejszym detalom. Nowa rama Softail to dzieło sztuki, a czym dłużej jeździsz motocyklem, tym piękniejsza się staje. Jej konstrukcja to efekt pracy zespołowej, której wymagają nasze procesy definiowania stylu i projektowania”.

NOWE PODWOZIE, rama/wahacz i WYSOKIEJ JAKOŚCI ZAWIESZENIE

Prowadzenie motocykla Softail wkracza w nową erę z lżejszą i sztywniejszą ramą, która wynosi elementy ozdobne i funkcjonalne na zupełnie nowy poziom, zachowując jednocześnie klasyczny wygląd hardtail i zapewniając współczesny komfort jazdy. Zalety nowego podwozia obejmują zwiększone przechyły boczne, lepsze składanie się w zakrętach, lepsze przyspieszenie, zrywność, lekkość i łatwiejsze podniesienie z podpórki bocznej niż w poprzednich modelach.

Nowa rama rurowa ze stali niestopowej stanowi bazę podwozia Softail 2018, a w połączeniu z wahaczem znacznie zwiększa jego sztywność. Rama jest o 65% sztywniejsza niż dotychczasowa konstrukcja w modelach Softail, co prowadzi do wzrostu sztywności podwozia o 34%. Jej konstrukcja pozwala także ograniczyć złożoność dzięki zmniejszeniu o 50% liczby elementów i o 22% liczby spawów.

W nowych modelach są wykorzystywane dwa unikatowe wahacze, jeden dla wąskich, a drugi dla szerokich opon tylnych. Szerokie podwozie jest o 5,89 kg (15%) lżejsze, a wąskie – o 8,16 kg (20%). Wahacz przekazuje ruch tylnego koła do amortyzatora zamocowanego pod siodłem, zachowując czyste, klasyczne linie ramy hardtail. 

Zupełnie nowe, wysokiej klasy zawieszenie przednie z technologią Dual Bending Valve – po raz pierwszy zastosowane w modelach Touring 2017 – zapewnia skuteczność tłumienia podobną do widelca typu cartridge, ale o ulepszonej, szybciej reagującej charakterystyce tłumienia. Ze skokiem 130 mm jest zoptymalizowane zarówno pod kątem spokojnej jazdy jak również dynamicznego pokonywania zakrętów. Zmienione odchylenie osi skrętu i ciąg również zwiększają właściwości jezdne.

Nowe zawieszenie tylne z amortyzatorem monoshock zachowuje klasyczny wygląd hardtail, podczas gdy przebudowana geometria poprawia jakość, przyczepność i kontrolę jazdy. Łatwo regulowane napięcie wstępne sprężyny w zakresie do 217 kg zwiększa komfort i optymalizuje prowadzenie.

Zupełnie nowe modele Softail są do 17 kg lżejsze niż zeszłoroczne, oferują lepszą relację mocy do masy, która zapewnia jeszcze lepsze przyspieszenie, skuteczniejsze hamowanie i większą dynamikę podczas pokonywania zakrętów połączoną ze zwiększonym przechyłem bocznym. Niektóre modele są wyposażone w nowe opony, zaprojektowane specjalnie do nowego podwozia Softail. Ich zoptymalizowana konstrukcja i ulepszona budowa zapewniają pewność jazdy i długie przebiegi we wszystkich warunkach. Nowa konstrukcja siodła i wykorzystane materiały gwarantują lepsze dopasowanie dla szerszego grona motocyklistów i większy komfort jazdy.

Więcej o motocyklach Harley-Davidson