TMax obecny jest na rynku od 2001 roku, a przed nami staje właśnie jego siódma generacja, która ma być najbardziej sportowa i najmocniejsza. Zaprezentowano dwie wersje: TMax oraz bardziej luksusowy TMax Tech Max.
Silnik
To największa nowość. Dwucylindrowa rzędówka została zwiększona z 530 do 560 ccm, co skutkowało także zwiększeniem mocy i momentu do wartości 47,5 KM i 55,7 Nm. Pomimo 6-procentowego wzrostu pojemności, waga jednostki skoczyła do góry tylko o 1%. Przy okazji poprawiono dźwięk wydechu. TMaxem można jeździć posiadając prawko kat. A2.
Układ przeniesienia napędu zyskał nowy pas CVT, do tego zmodyfikowano także stopnie przełożeń skrzyni. Poprawiono także wydajność układu chłodzenia. Kontrola trakcji zyskała skuteczniejsze oprogramowanie.
Do dyspozycji kierowcy pozostają dwa tryby jazdy.
Wygląd
Praktycznie każdy główny panel nadwozia wersji na sezon 2020, z wyjątkiem owiewki i owiewki dolnej, został poddany subtelnym, lecz istotnym zmianom. Projektanci Yamahy zachowali oryginalne proporcje skutera, jednocześnie uzyskując bardziej dynamiczny wygląd.
Podwozie i ergonomia
Yamaha popracowała nad komfortem jazdy oraz pozycją za kierownicy. Dostęp z kanapy do podłoża jest teraz wygodniejszy. Przedni widelec o śr 41 mm oraz tylny amortyzator zyskały nową konfigurację wstępną.
Nowością jest także obecność automatycznej blokady stopki bocznej, aby motocykl przypadkowo nie został przewrócony pod nieobecność właściciela.
TMax Tech Max
Wersja Tech Max funkcjonuje jako luksusowa odmiana TMaxa. Wśród dodatków względem podstawowej wersji znalazły się:
– Aplikacja MyTMAX Connect zapewniająca pełną łączność
– Szyba regulowana elektrycznie
– Tempomat
– Podgrzewane manetki
– Podgrzewana kanapa
– Regulowane tylne zawieszenie
– Wykonanie najwyższej jakości
– Widelec w kolorze złotym
– Ekskluzywna wersja kolorystyczna Tech Kamo
DANE TECHNICZNE: