EICMA 2016: Trzy nowe wersje sportowego skutera Yamaha TMAX - Motogen.pl

Tylko MAX
Od momentu premiery modelu TMAX w 2001 r. seria Yamahy MAX jest uważana za najbardziej wpływową na europejskim rynku skuterów. Dzięki dynamicznemu nadwoziu, charakterystycznemu dla serii MAX wyglądowi oraz gwarantującym niezwykłe wrażenia zaawansowanym silnikom 4-suwowym, skutery sportowe Yamaha to liderzy pod względem konstrukcji, technologii, stylu i atrakcyjności. Stworzony na bazie modelu TMAX, zaprojektowany i wyprodukowany z zachowanie tych samych wysokich standardów nowy, mocniejszy wariant X-MAX 300 zastępuje niezwykle udanego X-MAX 250. W sezonie 2017 Yamaha chce ogłosić wprowadzenie do produkcji najnowszej edycji cieszącego się największym na świecie uznaniem, kultowego skutera sportowego. Nowy model TMAX 2017, oferujący najlepsze parametry w swojej klasie, dostępny jest w trzech wersjach!

Nowy model TMAX: nowy wymiar serii MAX
Piętnaście lat temu Yamaha wprowadziła model, który dosłownie zmienił oblicze świata skuterów i stworzył zupełnie nową kategorię.

Wówczas decyzja o wprowadzeniu tzw. maxi-skutera, o osiągach i właściwościach jezdnych motocykla sportowego, lecz o wygodzie charakterystycznym dla skutera, mogła wydawać się odważna. Czas pokazał jednak, że był to strzał w dziesiątkę i seria TMAX w 2001 roku nie tylko stworzyła nową kategorię, ale na zawsze zmieniła postrzeganie tego typu maszyn. Nadeszła era maxi-skuterów i po wprowadzeniu pięciu generacji, model TMAX wciąż dominuje rynek maszyn klasy premium o większej pojemności.

Przy ponad 233 000 egzemplarzy sprzedanych na przestrzeni 15 lat model TMAX jest nie tylko najlepiej sprzedającym się skuterem w Europie, ale też jednym z najlepiej sprzedających się modeli wyprodukowanych przez Yamahę. W 2017 r. dziedzictwo modelu TMAX kontynuują trzy nowe wersje — TMAX, TMAX SX i TMAX DX. Każda z nich potwierdza prestiżowy status tych skuterów pod względem najlepszych osiągów, najbardziej zaawansowanej technologii i niepowtarzalnego stylu.

Trzy nowe wersje modelu TMAX na nowo definiują oblicze serii MAX, zapewniając wymagającym klientom jeszcze większy wybór wariantów najlepszego maxi-skutera w historii. Nowe dynamiczne nadwozie i lekka konstrukcja ramy, a także zaawansowane elektroniczne systemy sterowania praz wysokie osiągi umacniają model TMAX na pozycji lidera w swojej klasie.

Dzięki trzem dostępnym wersjom każdy znajdzie model dla siebie. TMAX to model bazowy, który klienci mogą spersonalizować według swoich upodobań, dodając różne części i akcesoria. Istnieją jednak pasjonaci maxi-skuterów, którzy pragną więcej, niż ma do zaoferowania wyjątkowy model TMAX. Stworzyliśmy dla nich modele TMAX SX i TMAX DX.

Dzięki wyróżniającej się kolorystyce i systemowi D-MODE oferującemu zmianę trybu pracy silnika model TMAX SX jest odpowiedni dla klientów zainteresowanych jazdą sportową. Ze względu na zaawansowane elektroniczne systemy sterowania, takie jak D-MODE i tempomat, a także regulowaną szybę i podgrzewane manetki oraz kanapę, skutery TMAX DX zapewniają największą wygodę.

TMAX 2017: skuter nie mający sobie równych
Jedną z tajemnic stojących za wieloletnim sukcesem legendarnej serii TMAX jest jej nieustanny rozwój, który utrzymał ją na czele klasy maxi-skuterów. W tym czasie pojemność silnika serii TMAX została zwiększona z 499 cm3 do 530 cm3, a stosowany początkowo napęd łańcuchowy został zastąpiony układem napędowym z paskiem. Stalowa rama ustąpiła miejsca lżejszej, aluminiowej konstrukcji, a najnowsze odwrócone widelce zastąpiły zwykłe widelce pierwszej generacji.

Proces ewolucji nigdy się nie kończy i w 2017 r. model TMAX otrzymuje szeroki zakres nowych elementów konstrukcyjnych, a także wiele znaczących usprawnień technologicznych i stylistycznych, które umacniają jego pozycję jako najlepszego skutera sportowego.

Cechy skuterów TMAX, TMAX SX i TMAX DX
Wszystkie trzy wersje modelu TMAX charakteryzują się najlepszą w historii specyfikacją maxi-skuterów Yamaha. Modele TMAX SX i TMAX DX są wyposażone w dodatkowe wyposażenie i funkcje, które zostały opisane oddzielnie.

Nowa sportowa i dynamiczna konstrukcja nadwozia
Przez cały czas swojego istnienia model TMAX był jednym z najbardziej rozpoznawalnych skuterów. Z każdą nową generacją model TMAX rozwijał się, a wyjątkowy wygląd i sportowy charakter oryginalnych maszyn nadal przejawi się w konstrukcji z rocznika 2017.

Najnowsza wersja tego kultowego skutera sportowego cechuje się bardziej kompaktowym przodem, który został ozdobiony chromowanymi obwódkami reflektorów, a także tłoczonymi krawędziami osłon reflektorów. Bardziej kompaktowy przód wyróżniają cztery reflektory LED i światła pozycyjne. Zapewnia to modelowi TMAX bardziej sportowy i dynamiczny wygląd, który ma odzwierciedlenie w lepszych osiągach uzyskanych dzięki mocniejszemu silnikowi oraz lekkiemu podwoziu.

Oryginalny model TMAX był pierwszym skuterem Yamaha wyposażonym w słynne zakrzywione, przypominające bumerang panele boczne, które wyraźnie łączą przednią i tylną oś. Ten charakterystyczny element konstrukcji stał się nieodłączną częścią każdej generacji modelu TMAX. Najnowszy model nie jest tu wyjątkiem i został wyposażony w jeszcze bardziej dynamiczny motyw bumerangu, który podkreśla niższą masę i zwiększone możliwości modelu z rocznika 2017.

Właściwości jezdne zbliżone do motocykla podkreśla wydłużony wahacz, który jest bardziej widoczny po prawej stronie najnowszej maszyny. Zaawansowana konstrukcja mechaniczna skutera TMAX i jego wyższe osiągi są uwydatnione przez nową konstrukcję zespołu jarzma wahacza i odsłoniętą prawą stronę obudowy silnika.

Mocny, dwucylindrowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik o pojemności 530 cm3
Dwucylindrowy, chłodzony cieczą, rzędowy silnik o pojemności 530 cm3 z technologią YCC-T oferuje duży moment obrotowy pozwalający na gwałtowne przyspieszanie w ruchu drogowym. Na autostradzie ta charakteryzująca się płynną i w pełni automatyczną pracą jednostka napędowa zapewnia imponujące przyspieszenie, skracając czas dojazdów i zapewniając niezapomniane wrażenia podczas przejażdżek dla przyjemności.

Nowy krótki i kompaktowy uniesiony tłumik podkreśla dynamiczny wygląd modelu z rocznika 2017, a zmienione położenie katalizatora oraz nowa konstrukcja obudowy filtra powietrza zapewniają zgodność silnika modelu TMAX z wymaganiami normy EU4.

System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) Yamaha
Dzięki mocnemu, dwucylindrowemu silnikowi rzędowemu o pojemności 530 cm3 obecny model TMAX stanowi klasę samą w sobie pod względem przyspieszenia i prędkości maksymalnej.

Model TMAX 2017 jest wyposażony w zaawansowany system elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T), co czyni go pierwszym modelem Yamaha ze skrzynią biegów CVT korzystającą z tej technologii. 32-bitowy moduł ECU nieustannie kontroluje użytkowanie przepustnicy przez kierowcę i dostosowuje sterowany serwosilnikiem zawór przepustnicy w celu osiągnięcia optymalnej wydajności pracy. Poprzez zapewnienie dokładnej kontroli ilości pobieranego powietrza system YCC-T zapewnia płynniejszą reakcję na otwieranie przepustnicy oraz bardziej sportowe wrażenia, czyniąc model TMAX 2017 jeszcze bardziej imponującym i ekscytującym pojazdem.

Poza poprawieniem osiągów dzięki zastosowaniu technologii YCC-T świetne wrażenia podczas przyspieszania potęguje nowa konstrukcja uniesionego tłumika, nowy lekki pasek przekładni CVT oraz koła pasowe.

System kontroli trakcji TCS
Zastosowanie nowej zaawansowanej technologii YCC-T umożliwiło konstruktorom firmy Yamaha wyposażenie modelu TMAX w nowy system kontroli trakcji (TCS). Ten zaawansowany system elektroniczny przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa kierowcy dzięki płynniejszemu ruszaniu oraz stabilności na mokrych, śliskich i nieutwardzonych nawierzchniach.

Kiedy czujniki wykrywają utratę przyczepności przez tylne koło, co zwykle dzieje się podczas ruszania lub przyspieszania, system TCS automatycznie reaguje i reguluje czas zapłonu, ilość dostarczanego paliwa oraz otwarcie przepustnicy. Poprzez natychmiastowe zmniejszenie poziomu mocy silnika przekazywanej do tylnego koła system TCS zapobiega utracie przyczepności i umożliwia kierowcy zachowanie pełnej kontroli, zapewniając płynną, bezpieczną i przyjemną jazdę niezależnie od jakości nawierzchni. System TCS można włączyć lub wyłączyć, aby dostosować go do preferencji kierowcy i warunków drogowych.

Nowe lekkie podwozie aluminiowe
Podczas rynkowej premiery modelu TMAX w 2001 r. wyznaczył on nowe standardy dla konstrukcji podwozi skuterów. Przez 15 lat każda nowa generacja skuterów TMAX podnosiła coraz wyżej poprzeczkę w kwestii właściwości jezdnych.

Specjalnie dla modelu z rocznika 2017 konstruktorzy z firmy Yamaha stworzyli zupełnie nową, lekką ramę z odlewanego aluminium oraz o 40 mm dłuższy aluminiowy wahacz, które zapewniają właścicielowi modelu TMAX wrażenia zbliżone do jazdy na pełnowymiarowym motocyklu, nieporównywalne z żadnym innym maxi-skuterem. Ulepszona geometria i lepsze umiejscowienie środka ciężkości sprawiają, że nowa, zaawansowana rama przyczynia się do redukcji masy nowego modelu aż o 10 kg.

Rama Deltabox
Model TMAX cechuje się nie tylko nową aluminiową ramą i dłuższym wahaczem, ale także całkowicie odnowionym tylnym zawieszeniem z amortyzatorem tylnym ustawionym poziomo. Stopniowe przełożenia nowego systemu mają na celu zapewnienie łagodnej pracy amortyzatorów na początkowym etapie ruchu zawieszenia i sztywnej pracy przy największym obciążeniu.

Dzięki połączeniu dłuższego wahacza z progresywnym układem jezdnym kierowca lepiej panuje nad tyłem maszyny, a nowy system zapewnia poczucie zwiększonej mocy napędu podczas przyspieszania.

Pasek napędowy o wysokiej wytrzymałości wykonany z włókna węglowego
W celu zmniejszenia masy nieresorowanej i poprawienia rozkładu masy modelu TMAX w skuterach z rocznika 2017 zastosowano nową konstrukcję układu napędowego. Nowy dodatkowy pasek napędowy jest wykonany z włókna węglowego, którego lekkość i wytrzymałość pozwoliły inżynierom firmy Yamaha na zmniejszenie szerokości paska z 40 mm do 25 mm. Układ napędowy wykorzystuje także nowe lekkie przednie i tylne koła pasowe, które umożliwiły zmniejszenie wagi modelu z rocznika 2017 o 10 kg.

Lekkie opony z tylną obręczą o średnicy 4,5 cala
Zespół projektowy Yamaha przyjrzał się każdemu elementowi z myślą o zmniejszeniu wagi pojazdu, a zastosowanie specjalnie zaprojektowanych opon o nowej konstrukcji wewnętrznej umożliwiło łączne zmniejszenie masy nieresorowanej o 1 kg. Lekkie opony zmniejszają też opór toczenia i zapewniają dobry poziom przyczepności na mokrej i suchej powierzchni, a także wysoki komfort jazdy oraz doskonałą odporność na zużycie.

Model TMAX 2017 jest wyposażony w opony o takich samych rozmiarach jak obecny model — 120/70-15 z przodu i 160/60-15 z tyłu. W celu ograniczenia masy nieresorowanej obręcz została zmniejszona do 4,5 cala.

Pojemny schowek pod fotelem
W celu zwiększenia wygody i funkcjonalności w codziennym używaniu model TMAX został wyposażony w większy schowek pod fotelem, opracowany z myślą o dostosowaniu do nowego stelaża pomocniczego na bazie żywicy. Nowa konstrukcja zwiększa ładowność i pozwala na przechowanie dwóch kasków.

Nowy panel wskaźników TFT
Kierowcy modelu TMAX otrzymają jeden z najbardziej stylowych paneli wskaźników spośród kiedykolwiek stosowanych w skuterze. Wyświetlacz wysokiej jakości podkreśla wysoką klasę skutera TMAX i daje większe poczucie głębi niż zwykłe konstrukcje. Nowy wielofunkcyjny zestaw wskaźników składa się z analogowego prędkościomierza po lewej stronie oraz analogowego obrotomierza po prawej stronie, z niebieskimi okrągłymi otoczkami na czarnym tle.

Środkowy monochromatyczny wyświetlacz TFT składa się z licznika przebiegu, dwóch drogomierzy, wskaźnika aktualnego zużycia paliwa i temperatury na zewnątrz, a także wskaźników różnych funkcji i systemów, w tym TCS, D-MODE oraz tempomatu.

System uruchamiania przyciskiem z kluczykiem Smart oraz system blokowania stopki głównej
Zupełnie nowy system uruchamiania przyciskiem z kluczykiem Smart sprawi, że kierowcy modelu TMAX nie będą musieli już więcej szukać kluczyka po kieszeniach. Jeśli kierowca ma przy sobie kluczyk Smart, możliwe jest uruchomienie silnika, odblokowanie siedzenia i innych obszarów, a także zablokowanie i zwolnienie stopki głównej. To drobny szczegół, który może jednak ułatwić codzienną eksploatację i dać poczucie bezpieczeństwa.

Przygotowanie do połączenia z systemem bezpieczeństwa D-AIR® firmy Dainese
Do każdej wersji nowego modelu TMAX można podłączyć dodatkowy system bezpieczeństwa Dainese D-AIR® — jedną z najlepszych dostępnych obecnie konstrukcji tego typu. W przypadku wykrycia uderzenia lub poślizgu system D-AIR® natychmiastowo nadmuchuje się, aby chronić kierowcę i pasażera przed obrażeniami górnych części ciała. Pomiędzy kombinezonem D-AIR® a skuterem TMAX nie ma żadnego fizycznego połączenia.

Najważniejsze informacje dotyczące modelu TMAX — wszystkie wersje

  • Nowa sportowa i dynamiczna konstrukcja nadwozia
  • Doskonałe przyspieszenie
  • Lekka konstrukcja nośna z aluminium
  • Dłuższy wahacz aluminiowy
  • Masa o 10 kg mniejsza od modelu z rocznika 2016
  • System kontroli trakcji TCS
  • System elektronicznego sterowania przepustnicą (YCC-T) firmy Yamaha
  • Zwiększony schowek na dwa kaski Demi-Jet
  • System uruchamiania zapłonu przyciskiem z kluczykiem Smart
  • Krótki i kompaktowy uniesiony tłumik
  • Nowoczesny zestaw wskaźników TFT
  • Rama Deltabox
  • Lekkie opony z niskim oporem toczenia
  • Układ ABS w standardzie
  • Możliwość podłączenia dodatkowego systemu bezpieczeństwa D-AIR
  • System blokowania stopki głównej
  • Gniazdo ładowania akumulatora
  • Silnik zgodny z wymaganiami normy EU4

 
Dodatkowe cechy modelu TMAX SX
Na liście dostępnych funkcji modelu TMAX, które spotkamy we wszystkich jego wersjach, model TMAX SX jest wyposażony w różne funkcje dodatkowe i specjalne warianty kolorystyczne, które podkreślają jego niezwykły wygląd i dynamiczny charakter.

Specjalne malowanie sportowe i wyjątkowe elementy wykończenia
Nowy skuter TMAX SX jest dostępny w matowym, srebrnym kolorze z niebieskimi kołami oraz w odcieniu Liquid Darkness. Te dwa warianty wykończenia, w połączeniu ze stylowym oznaczeniem SX, podkreślają sportowy charakter i wyjątkowość pojazdu.

Duża część nadwozia jest pokryta lakierem o wysokim połysku, a różne elementy są wykonane z nowych materiałów, aby zwiększyć ogólną jakość. Inną ważną cechą jest zastosowanie teksturowanych linii wokół krawędzi środkowego tunelu i schowka, które podkreślają luksusowe wykończenie i wysoką jakość tego znakomitego jednośladu.

Yamaha D-MODE
Yamaha D-MODE to elektroniczna funkcja sterowania, która daje kierowcom modeli TMAX SX i TMAX DX możliwość dostosowania trybu pracy silnika do warunków jazdy i sytuacji na drodze. Kierowca może wybrać tryb T-Mode do jazdy po mieście lub tryb S-Mode do jazdy sportowej poprzez naciśnięcie przełącznika na prawym uchwycie.

Funkcja D-MODE działa w połączeniu z systemem YCC-T, zapewniając płynniejszy i delikatniejszy przepływ mocy w trybie T-Mode i czyniąc model TMAX SX lepiej dostosowanym do jazdy po mieście. Dzięki wybraniu trybu S-Mode kierowcy mogą cieszyć się emocjonującym przyspieszeniem i sportowymi osiągami silnika o pojemności 530 cm3.

My TMAX Connect
Właściciele modeli TMAX SX i TMAX DX mogą jako pierwsi kierowcy skuterów Yamaha cieszyć się połączeniem z Internetem poprzez aplikację My TMAX Connect. Za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne, klienci mogą uzyskać dostęp do szerokiego zakresu danych związanych z ich skuterami SX lub DX, w tym do funkcji śledzenia pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi GPS, a także do zdalnej obsługi klaksonu i kierunkowskazów, ostrzeżeń o niskim stanie naładowania akumulatora, informacji o przekroczeniu dozwolonej prędkości, o wykroczeniu poza strefę dozwoloną oraz do raportów podróży.

Ta zaawansowana funkcja zapewnia lepszą kontrolę nad zabezpieczeniami skuterów TMAX SX i TMAX DX, a także umożliwia kierowcom dostęp do przydatnych informacji za pomocą telefonu komórkowego. Nowe funkcje będą udostępniane poprzez aktualizację oprogramowania.

W zależności od sytuacji na lokalnym rynku klienci będą mogli skorzystać z atrakcyjnych cen ubezpieczenia dzięki aplikacji My TMAX Connect.

Dodatkowe cechy modelu TMAX SX:

  • Wyjątkowe kolory i wysokiej jakości wykończenie
  • Tryby regulacji mocy D-MODE
  • Aplikacja My TMAX Connect, dzięki wbudowanemu systemowi GPS

Dodatkowe cechy modelu TMAX DX
Flagowy model TMAX DX zapewnia najwyższy poziom luksusu oraz najbardziej zaawansowane specyfikacje w historii maxi-skuterów. Oprócz wszystkich funkcji modeli TMAX i TMAX SX najlepszy w swojej klasie model TMAX DX jest również wyposażony w wyjątkowe technologie, które umacniają jego wyższość nad wszystkimi dostępnymi obecnie skuterami.

Tempomat
Żaden inny skuter nie jest w stanie przejechać z dużą prędkością tak dużych odległości przy zachowaniu tak wysokiego komfortu jazdy i stylu jak model TMAX. Najlepszy model TMAX DX jest wyposażony w tempomat, który podkreśla jego ogromny potencjał w dalekich podróżach.

Rozwiązanie to działa na bazie systemu YCC-T, który kontroluje ilość pobieranego powietrza i pozwala utrzymać wybraną prędkość bez względu na nachylenie drogi czy wiatr od przodu. Dzięki temu dalekie podróże są jeszcze przyjemniejsze. Tempomat modelu TMAX DX działa przy prędkości powyżej 50 km/h i może być regulowany stopniowo co 2 km/h poprzez zwykłe naciskanie przycisku na lewym uchwycie lub jego naciśnięcie i przytrzymanie.

Kierowca może łatwo anulować ustawienie tempomatu poprzez zahamowanie lub całkowite zamknięcie przepustnicy. Przycisk „Resume” (Przywróć) przywraca system do ostatniego ustawienia prędkości.

Elektronicznie regulowana szyba
Model TMAX DX jest dodatkowo wyposażony w elektronicznie regulowaną szybę, którą można podnieść i opuścić o 135 mm za pomocą przełącznika na lewym uchwycie. Specjalnie zaprojektowana szyba działa w połączeniu z centralnym wlotem powietrza w celu zmniejszenia ciśnienia powietrza i turbulencji oddziałujących na kierowcę, zwiększając tym samym komfort jazdy.

W modelach TMAX i TMAX SX szybę można regulować ręcznie w zakresie 55 mm w pionie poprzez przełożenie śrub regulacyjnych.

Podgrzewane manetki i kanapa kierowcy
Dzięki możliwości długotrwałej jazdy z wysoką prędkością model TMAX stanowi poważną i ciekawą alternatywę dla samochodu lub pociągu. Aby wygoda była jeszcze większa, skuter TMAX DX jest standardowo wyposażony w podgrzewane manetki i podgrzewaną kanapę kierowcy. Wyposażony w elektronicznie regulowaną szybę, tempomat i funkcję D-MODE skuter TMAX DX jest jednym z najwygodniejszych, najbardziej stylowych i najwydajniejszych sposobów komunikacji lub jazdy dla przyjemności.

Regulowane zawieszenie tylne
Nowe zawieszenie tylne modelu TMAX DX umożliwia regulację naprężenia wstępnego i tłumienia oraz dostosowanie ich do zmiennych obciążeń i warunków jazdy. Dzięki komfortowi przy jeździe z niską i średnią prędkością, a także doskonałej przyczepności przy wysokich prędkościach regulowane, progresywne tylne zawieszenie zapewnia świetne wrażenia z jazdy.

Dodatkowe cechy modelu TMAX DX:

  • Wyjątkowe kolory i wysokiej jakości wykończenie
  • Tempomat
  • Tryby regulacji mocy D-MODE
  • Elektronicznie regulowana szyba
  • Podgrzewane manetki i kanapa kierowcy
  • Regulowane zawieszenie tylne
  • Aplikacja My TMAX Connect, dzięki wbudowanemu systemowi GPS