EICMA 2016: Premiery motocykli Ducati – mocne uderzenie (część II) - Motogen.pl

Największy spośród Monsterów – w wersjach 1200 i 1200 S na nowy sezon został przeprojektowany. Otrzymał nowy szczuplejszy zbiornik paliwa, sportowy styl tyłu, nowy reflektor i pakiet elektroniki pochodzący z Ducati 1299 Panigale. Oba modele 1200 i 1200S mają najnowszą wersję silnika Testastretta 11° DS mocniejszą o 15 KM od dotychczasowego modelu Monstera 1200 i o 5 KM od motocykla z literą S. Wśród elektronicznych wspomagaczy – Cornering ABS Boscha oraz Ducati Wheelie Control.

Ducati Monster 1200S został wyposażony mi.in. w przednie i tylne w pełni regulowane zawieszenie Öhlins oraz hamulce Brembo z zaciskami M50 i 330-milimetrowymi tarczami.

Linia Monsterów powiększa się o motocykl, który Ducati kieruje do młodych klientów. Monster 797 wyposażono w silnik o pojemności 803ccm Desmodue L-twin znany ze Scramblerów. To maszyna dla zwolenników minimalizmu – widelec KYB bez regulacji, tylny amortyzator Sachs z regulacją napięcia wstępnego i odbicia. Z elektroniki tylko ABS (brak kontroli trakcji). Ale właściwie czego potrzeba więcej? Za to w kokpicie wszystko na wyświetlaczu LCD z możliwością korzystania z Ducati Multimedia System, a do tego gniazdo USB do ładowania smartfona. Ducati Monster 797 będzie też chyba atrakcyjny cenowo, wróżymy mu sporą popularność.

Ducati 1299 Superleggera to pierwszy fabryczny motocykl, który ma ramę, ramę pomocniczą, wahacz i felgi wykonane z kompozytów (włókien węglowych inaczej zwanych karbonowymi). Dzięki temu uzyskano niezwykle lekką maszynę – bez płynów waży zaledwie 156 kg, a gotowy do jazdy – 167 kg. Również owiewki są karbonowe, a zbiornik paliwa aluminiowy. Jeśli do tego dodamy silnik L-twin Superquadro o pojemności 1285cc, który generuje 215 KM, to możemy sobie wyobrazić osiągi tego motocykla.

Superleggera będzie rynkowym rarytasem przeznaczonym raczej dla kolekcjonerów. Wyprodukowana zostanie limitowana seria 500 egzemplarzy.
 

Więcej o motocyklach Ducati