Ducati Streetfighter 848 – tańszy uliczny wojownik - Motogen.pl

Ducati nareszcie podało niektóre dane techniczne nowego Streetfightera 848.

Motocykl napędzany będzie tym samy silnikiem, co model 848 Evo. Testastretta 11o została jednak na potrzeby małego Streetfightera nieco przerobiona. Silnik generuje 132 KM przy 10 000 obr./min. Na pokładzie, zamiast zawieszenia Showa, jakie jest w Streetfighter 1098, znajdziemy 43 mm widelec Marzocchi, czyli to samo, co w Monsterze 1100 Evo. Z Monstera wzięto również hamulce. Oznacza to, że z przodu pracuje czterotłoczkowy radialny zacisk Brembo (w wypadku większego Streetfightera w tym miejscu znajdują się monoblocki). Na razie Ducati nie podało, czy na pokładzie znajdzie się ABS, tak jak w dużym Monsterze. Jednak zważywszy na to, że Streetfighter ma być tańszym motocyklem, takie wyposażenie będzie pewnie opcjonalne. Na pokładzie za to ma pojawić się system DTC, czyli kontrola trakcji.

Motocykl, mimo że mniejszy pojemnościowo, ma ważyć tyle samo, co jego większy brat, czyli 169 kg na sucho. Na pewno jednak da sporo frajdy z jazdy.

Streetfighter 848 dostępny będzie oczywiście w kolorze żółtym, a także w czerwonym oraz matowo czarnym. Niestety, nie podano jeszcze oficjalnej ceny za tą maszynę. Zważywszy jednak na fakt użycia nieco tańszych części, spodziewamy się, że koszt zakupu Streetfightera 848 uplasuje się gdzieś pomiędzy cenami 848 Evo a Monstera 1100 Evo.
 

Więcej o motocyklach Ducati