Ducati Monster 1200 - włoski supernaked - Motogen.pl

Ducati Monster 1200 będzie napędzany silnikiem Testastretta 11° o pojemności 1198.4 ccm. W przypadku podstawowej wersji moc będzie wynosiła 135 koni mechanicznych, a moment obrotowy – 117.8 Nm. Wersja S będzie o 10 koni mocniejsza i będzie miała 7 Nm momentu obrotowego więcej. W przeciwieństwie do modeli 696 i 796 model 1200 będzie chłodzony cieczą.

Moc i moment będą przenoszone przy pomocy sześciostopniowej skrzyni biegów z lekkim, mokrym sprzęgłem hydraulicznym. W zwykłej wersji znajdziemy z przodu amortyzator Kayaba, a z tyłu – Sachs. Oba będą dawały możliwość pełnej regulacji zawieszenia. W wersji S z przodu i z tyłu znajdą się amortyzatory Öhlins. Wahacz to aluminiowa konstrukcja jednoramienna.

Za wyhamowanie Monstera będą odpowiedzialne dwie tarcze o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski Brembo Monobloc M4-32, a z tyłu znajdzie się jedna tarcza o średnicy 245 mm i dwutłoczkowy zacisk. Wersja S otrzyma hamulce z Ducati Panigale. Z przodu znajdą się dwie tarcze o średnicy 330 mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo Monobloc M50, a z tyłu będzie jedna tarcza o średnicy 245 mm z dwutłoczkowym zaciskiem.

W obu przypadkach waga na mokro będzie wynosiła 209 kilogramów. Pojemność zbiornika paliwa to 17,5 litra. Z pomocy elektronicznych możemy spodziewać się systemu ABS, Ducati Traction Control, Ride-by-Wire i Riding Modes. Wersja S będzie dodatkowo wyposażona w carbonowy błotnik przedni.

 

Śledź naszą relację na żywo z targów EICMA 2013

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Wojciech Grzesiak