Ducati 1199 Panigale Superleggera - prezentacja - Motogen.pl

Superleggera bazuje na 1199 Panigale R. Silnik ma generować moc powyżej 200 koni mechanicznych przy „suchej” masie 155 kilogramów. Ze wszystkimi płynami Superleggera waży 177 kilogramów. Rama oraz felgi Marschesini są wykonane z magnezu. Do budowy stelaża i owiewek użyto włókna węglowego, a układ wydechowy został wykonany z tytanu. Tytanowa jest również sprężyna w tylnym amortyzatorze Ohlins TTX36. Z przodu zastosowano widelec Ohlins FL916.

Silnik również został odchudzony. „Zwykła” wersja Superquadro już na starcie posiada tytanowe korbowody i zawory wlotowe. Teraz dodano do tego tytanowe zawory wylotowe. Oprócz tego zwiększono kompresję i zastosowano super-lekki wał korbowy, co podniosło moc do ponad 200 koni mechanicznych. Motocykl można jeszcze bardziej odchudzić przy pomocy zestawu Race Kit, który zwiększa moc o 5 koni mechanicznych i zmniejsza wagę o 2,5 kilograma. W skład zestawu wchodzi między innymi tytanowy wydech Akrapovic, wysoka szyba wyścigowa i zestaw do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej.

W kwestii elektroniki Panigale Superleggera, to PlayStation na kołach. Nowością jest system Ducati Wheelie Control, a oprócz niego z fizyką pomogą nam walczyć Ducati Traction Control i Engine Brake Control z automatyczną kalibracją rozmiaru tylnej opony. W przypadku Ducati Data Analysis+ dodano sensor wychylenia motocykla. Do dyspozycji mamy również Riding Modes.

Trzeba przyznać, że całość robi wrażenie, a my już zazdrościmy tym, którzy zostaną wybrani przez Ducati do zakupu motocykla i którzy dysponują odpowiednią ilością gotówki ,aby zaakceptować zaproszenie od producenta z Bolonii.

Więcej o motocyklach Ducati Autor: Wojciech Grzesiak