Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Inne testy Disclock Kovix KNL14 - zły sen sąsiada Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Disclock Kovix KNL14 - zły sen sąsiada test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafiła Kovix KNL14 - blokada tarczy hamulcowej z wbudowanym alarmem o głośności 120 dB. Jak wypadła w ciągu kilku miesięcy użytkowania oraz jakie są jej mocne i słabe strony - odpowiadamy poniżej.

Kovix został wykonany ze stali kwasoodpornej. Wygląda solidnie (co już na wstępie powinno zniechęcać amatorów cudzej własności) i estetycznie - nawet po obiciu nie powinien rdzewieć. W opakowaniu otrzymujemy blokadę, trzy kluczyki, przewód do ładowania alarmu, oraz klucz do demontażu osłony alarmu. Brakuje nieco etui – zamontowane w schowku motocykla ułatwiłoby transport oraz zapobiegło obiciom Kovixa oraz zawartości bagażnika.

 

blokada Kovix KNL14

 

Blokada jest całkowicie wodoodporna, trzpień blokujący o średnicy 14 mm osadzono dwustronnie, a odległość bolca od korpusu (50mm) umożlwia montaż na większości motocyklowych tarcz hamulcowych.

 

Ładowanie baterii przy intensywnym użytkowaniu (i demontażu bez uruchomienia alarmu) we wczesnowiosennych warunkach wystarcza na 2-2,5 miesiąca. Później blokadę musimy rozkręcić i podłączyć za pomocą przewodu USB do źródła zasilania (zasilacz telefoniczny, komputer, laptop, przejściówka do gniazda zapalniczki).

 

Kovix posiada wbudowany czujnik magnetyczny, uniemożliwiający samoczynne uzbrojenie, jeśli zostanie zapięta "na sucho" i pozostawiona w schowku. Uzbrojenie potwierdzone jest sygnałem akustycznym. Jeśli nie wyłączymy alarmu, każde poruszenie blokady, motocykla lub rozpoczęcie jazdy spowoduje uruchomienie sygnału akustycznego. To duży atut względem tradycyjnych disc-locków.

 

Producent twierdzi, że istnieje możliwość programowania funkcji alarmu – ze względu na kilkukrotne uruchomienie w redakcji alarmu KNL14, na widok blokady i klucza w moich rękach naczelny opanowanym i stanowczym głosem wypowiadał: "nawet nie próbuj".

 

Dźwięk alarmu jest wyjątkowo donośny; jego włączenie powodowało, że miałem ochotę jak najszybciej oddalić się od motocykla – jestem pewien, że działający Kovix będzie należał do największych wrogów osób zamieszkałych w sąsiedztwie parkingu. Podczas testu zamek blokady ani razu się nie zaciął (chociaż otwieranie blokady wymaga dokładnego klucza i pewnego przekręcenia o 180 stopni). Nie zauważyłem także, żeby w zauważalny sposób pozostawił na tarczy ślady użytkowania.

 

Testowany produkt kosztuje 280 zł. Biorąc pod uwagę estetyczny wygląd, solidną, zniechęcającą złodzieja konstrukcję i cechy użytkowe, wydaje się, że to rozsądna kwota.

 

ZALETY WADY
  • duża czułość

  • estetyczne wykonanie

  • długi okres bez konieczności ładowania

  • zabezpieczenie przed samoczynnym uzbrojeniem "na sucho"

  • dźwięk o wyjątkowo irytującej i nieprzyjemniej częstotliwości

  • brak etui w wyposażeniu standardowym

 

Dane techniczne oraz adres importera na następnej stronie>>>

 

Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Disclock Kovix KNL14

10
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści