Custom Buell – Chronos XB-RR - Motogen.pl

Na okoliczność 25-lecia istnienia Buella, skandynawski HillBilly zaprojektował wyścigowego streetfightera – 150-kilogramowy motocykl o mocy 150KM. Pomysł wcielono w życie i tak powstała limitowana edycja motocykla Chronos Buell XB-RR. Wyprodukowanych zostanie tylko 50 sztuk.

Chronos jest pełen ulepszeń, które Jens Krüper, właściciel HillBilly, uznał za konieczne, by uzyskać naprawdę mocną i sprawną maszynę. Jak w przypadku wszystkich customów, projekt końcowy niewiele ma wspólnego z motocyklem, który wszyscy znamy jako XB-RR.
Wszystko w Chronosie zostało zaprojektowane 'pod wyścigi’. Ten motocykl po prostu musi oddychać powietrzem z toru.

Motocykl jest wyposażony przede wszystkim w system kontroli trakcji, którego zastosowanie wymogło zmianę standardowej tylnej tarczy hamulcowej i zacisku. Tylny amortyzator umieszczono wzdłużnie z prawej strony silnika, co pozwala go uchronić przed przegrzaniem. Silnik jest chłodzony powietrzem i olejem. Oprócz tego zastosowano w nim suche sprzęgło antyhoppingowe sterowane hydrauliczym wysprzęglikiem. Aluminiową ramę przebudowano tak, by można było w niej umieścić „chwytak” odpowiedzialny za dostarczenie powietrza do chłodzenia silnika.

Chłopcy z HillBilly mają, mówiąc kolokwialnie, zryte berety. I to widać w przypadku Chronosa.
Począwszy od malowania, aż po sterczący zadupek motocykl wygląda jak dragster, pomimo krótkiego rozstawu osi. Nie musi się podobać. Nie o to chodziło twórcom. Ma robić wrażenie od strony technicznej, a to udaje mu się doskonale. Niesamowicie przyspiesza, a zastosowane w nim rozwiązania rodem z toru wyścigowego pozwalają przypuszczać, że  jeszcze zobaczymy  ten motocykl  w akcji.

Dane techniczne:
Wysokość kanapy: 775mm
Wysokość podnóżków: 424mm
Wysokość kierownicy: 849mm
Odległość od kierownicy do siedzenia kierowcy: 690mm
Pojemność zbiornika oleju: 3,9l
Pojemność zbiornika paliwa: 10.8l
Masa na sucho: 150kg
Silnik: 45-stopniowy, 4-zaworowy V-Twin,
Pojemność skokowa: 1350cm3
Chłodzenie silnika: powietrze / ciecz
Projekt i wykonanie głowicy: M-TeK Engineering
Ilość zaworów na cylinder: 2
Średnica cylindra x skok tłoka: 103.6 mm x 79.4 mm
Moc: 150KM
Odcięcie zapłonu przy: 8800rpm
Zawory: M-TeK Engineering
System rozrządu: OHV, 2-zaworowy, automatyczne kasowanie luzów zaworowych
System zasilania w mieszankę: dwie skierowane w dół przepustnice 62mm + wtrysk paliwa
Filtry powietrza: Airhorns
Wydech: profilowane kolektory, tytanowy tłumik przelotowy
Zapłon: ECM z systemem kontroli trakcji
Smarowanie: sucha miska olejowa
Skrzynia biegów: HBM: 6-stopniowa, kasetowa
Sprzęgło: suche, wielotarczowe, z systemem antyhoppingowym, sterowane hydrauliczne
Napęd wstępny: pas zębaty
Rama: aluminiowa z antywibracyjnym systemem mocowania silnika Uniplanar, zintegrowany „chwytak” powietrza umieszczony po prawej stronie
Przednie hamulce: ZTL2, z „odwróconym” 8-tłoczkowym zaciskiem Nissin, tarcza hamulcowa o średnicy 375mm, mocowana bezpośrednio do obręczy koła; karbonowy przedni błotnik ma zintegrowany wlot powietrza, który chłodzi układ.
Tylne hamulce: pojedyncza tarcza hamulcowa, dwutłoczkowy zacisk
Widelec: Showa, 43mm średnicy, z pełną regulacją odbicia, dobicia i napięcia wstępnego sprężyn
Skok zawieszeń p/t: 120/110 mm
Tylne zawieszenie: Pojedynczy, mocowany bezpośrednio, amortyzator AST* umieszczony poziomo wzdłuż silnika
Koła p/t: 3.50 x 17.0 / 5.50 x 17.0-calowe aluminiowe obręcze ze szprychami, przystosowane do użycia opon bezdętkowych
Opony p/t: 120/70R-17 / 190/55R-17
Wskaźniki: obrotomierz z Shift Light (50W)
Malowanie: Hillbilly-Motors, tzw. „niedokończone’

Więcej o motocyklach Buell