Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy butów motocyklowych Buty Puma V3 Gore-Tex po 80 tysiącach kilometrów Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Buty Puma V3 Gore-Tex po 80 tysiącach kilometrów test, opinie i oceny

Buty Puma V3 Gore-Tex trafiły do mnie lata temu, więc mam duży problem ustalić, kiedy to dokładnie było. Z analizy starych zdjęć wychodzi mi, że mogło to być nawet siedem lat temu. Dlatego powiedzieć, że buty są używane i sprawdzone w różnych warunkach, to trochę mało. Mogę tylko szacować, że przez ten czas mogły pokonać ze mną na motocyklu nawet 80 000 km. Jazda w nich odbywała się w skrajnie różnych warunkach. Od słonecznych i ciepłych zakątków świata, po mroźne, polskie zimy (bo realizując fanaberię całorocznej jazdy motocyklem przez kilka sezonów używałem także tych butów). Spotkanie z wyniszczającą solanką, niskimi temperaturami przez te lata były normą.

Początek znajomości był dość kapryśny, bo pierwszego dnia, przy pierwszym założeniu w prawym bucie odpadł od zamka wisiorek z firmowym logo. Zamiast reklamować sprzęt, przyczepiłem do resztki suwaka zwykłe kółeczko od breloczka do kluczy i muszę przyznać, że sprawdza się ono do dziś o niebo lepiej niż oryginał.


Choć buty Puma V3 Gore-Tex są w zasadzie produktem dla turystów, to kilkukrotnie sprawdziły się w skrajnych, torowych sytuacjach. Ich niezaprzeczalnym atutem w tym przypadku są bardzo solidne slidery. Mój dość „rozsądny” rozmiar buta (44) powoduje, że często zahaczam nim o asfalt, nawet po postawieniu palców na podnóżku (przy jeździe na torze). Slidery nie dość, że są bardzo dobrze przymocowane do buta za pomocą śrub, to jeszcze wykonano je z metalu.


Po Pumach wyraźnie widać ślady użytkowania. Nie są w idealnym stanie. Ale nie oczekiwałem tego po tak dużym przebiegu i intensywnym noszeniu/jeżdżeniu. Nikt się z nimi specjalnie nie pieścił. Gdybym się naprawdę mocno skupił, to pewnie bym przypomniał sobie, że porządne pastowanie miały tylko kilka razy. Zwykle impregnował je drogowy kurz, a obmywał napotkany na trasie deszcz.

 

Zobacz także: Buty do turystyki motocyklowej Puma V3 Gore-Tex


Do wkładki Gore-Tex-owej podszedłem trochę sceptycznie. I miałem sporo racji. W ciepłe dni buty z taką membraną nie dają komfortu termicznego i trzeba to mieć na uwadze. Jeśli zamierzamy jeździć tylko w upale, można spokojnie z niej zrezygnować. Ochrona przed wilgocią sprawdza się, ale jak zwykle bywa w przypadku membran, tylko do czasu. Po kilku latach membrana traci szczelność w najbardziej narażonych na mechaniczne uszkodzenie (zginanie) miejscach, w tym przypadku na podbiciu. Podczas opadów wilgoć właśnie z tego miejsca rozchodzi się po całym bucie.


W miejscu łączenia skóry z podeszwą widać drobne pęknięcia, ale jak wspominałem: buty były użytkowane intensywnie. Biała, plastikowa wstawka także z czasem (po około czterech latach) przyżółkła i nie robi już takiego wrażenia, jak na nowym bucie, ale i mimo to nieco go rozwesela (wersja całkowicie czarna jest niesamowicie mrocznie smutna). Widać, że miejsce styku lewego buta z dźwignią zmiany biegów jest wypracowane, ale o jakimkolwiek przetarciu, czy pęknięciu nie ma mowy.

Po tylu latach tak ciężkiej eksploatacji buty nadal trzymają formę i rozmiar, nie wypaczyły się, dobrze chronią stopę. Gore-Tex przestał działać, ale było to do przewidzenia. Buty nie mają żadnej dziury, a zelówki nie zostały nadmiernie przetarte. Z pełnym przekonaniem mogę polecić te buty każdemu, kto turystykę motocyklową lubi ubarwić od czasu do czasu sportowym akordem.

 

Z niemałą nadzieją swoje oczy kieruję ku ich następcom, modelowi Pumy pod nazwą 500. Mam nadzieję, że za kilka lat będę mógł o 500 Gore-Tex Pumy wydać równie pochlebną opinię, co o modelu V3 Gore-Tex


Aktualna, promocyjna cena modelu V-3 Gore-Tex to 669 zł. Dostępne są w sieci sklepów Inter Motors i na stronie: http://intermotors.pl/product-pol-63770-Buty-ROADSTER-V3-GTX.html
 

Redaktor naczelny
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Buty Puma V3 Gore-Tex po 80 000 kilometrów

11
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści