Brixton 500 koncept. Motocyklowe piękno małego litrażu - Motogen.pl

Motocykle o małych pojemnościach silników dopiero od niedawna uzyskują należne im prawa i szacunek. Przez lata były one tylko pogardzanym rodzeństwem większych modeli, co objawiało się pokracznymi kształtami i wyposażeniem, które tylko z trudnem można było uznać za akceptowalne.

Od sekowania małych motocykli powoli zaczęto jednak odchodzić. Kilka firm oferuje motocykle z silnikami 125 cm3 czy 250 cm3 ubrane w design godny najlepszych studiów projektowych. Obok naszego ulubionego FB Mondial pojawił się kolejny – brytyjski Brixton, specjalista od małego litrażu.

 

Już standardowe modele przekonują elegancką, wysmakowaną stylistyką, ale ich koncept z silnikiem 500 cm3 to prawdziwe cacko. Linia, nawiązująca do Husqvarny Vitpilen przekonuje duchem nowoczesności, przy jednoczesnym odwołaniu do klasyki.

Silnik 500 cm3 opracowany został dla Brixtona przez zespół 20 inżynierów, którzy poświęcili na to zadanie 24 miesiące. To dwucylindrowa, 8-zaworowa rzędówka o pojemności 486 cm3. Brixton twierdzi, że przetestowano ją w ekstremalnych warunkach i wyniki są zachwycające.

 

Brixton chciałby pokazać gotowy motocykl podczas przyszłorocznej edycji EICMA. Czekamy niecierpliwie i trzymamy kciuki!