Bimota buduje podwozie na Moto2 - Motogen.pl

Włoska firma Bimota planuje zostać dostawcą podwozi dla teamów, które będą brały udział w nowej klasie Moto2 600 ccm.

Ma to być powrót do korzeni. Bimota zajmuje się częściami do motocykli startujących w MotoGP od 1970 roku.

 Plan zawiera wykonanie podwozia i części wahacza, które będzie można połączyć z każdym silnikiem o pojemności 600 ccm.

 Anacleto Barnabei z Bimoty, powiedział: To bardzo ważny ruch dla Bimoty i powrót do tego, czym pierwotnie się zajmowała.

 Przedstawiciele firmy udali się na tor Jerez na test klas 125 ccm i 250 ccm, aby poinformować teamy o swoich przyszłych planach oraz zwiększyć ich zainteresowanie.

 Czterosuwowe motocykle o pojemności silnika 600 ccm zastąpią w 2011roku obecną klasę 250GP. Wiele osób spodziewa się także, że w przyszłym roku odbędzie się wyścig mieszany, zanim 250-tki zostaną całkowicie wycofane.

 Zamysł wprowadzenia nowej klasy, to uczynienie wyścigów bardziej przystępnymi. Motocykle mają kosztować około £100 000.

 Uważa się, że kilka teamów zaczynających projekt motocykla od zera będzie szukało pewnych części, jak np. podwozia.

 Bimota jest pierwszą firmą, która wyraziła zainteresowanie budową podwozia, zaś team Scotta Reddinga, Blusens Aprilia, ujawni swój projekt motocykla klasy Moto2 już w przyszły wtorek.

 Inny jednoślad, który został zaprojektowany do wyścigów nowej klasy, to maszyna Moriwaki pokazana podczas zeszłorocznego, ośmiogodzinnego wyścigu Suzuki w Japonii.
 

Więcej o motocyklach Bimota