Bimota Bimota Tesi 2D - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Nie ma chyba równie dziwacznego wyprodukowanego w ostatnich latach motocykla, co Bimota Tesi 2D. Ważący zaledwie 170 kg (na mokro) motocykl jest zaprzeczeniem wszystkiego co wiemy o tych maszynach.

Nietypowe zawiesznie z wahaczem pchanym z przodu, wydech skierowany do przodu, szczątkowe owiewki, rama zrobiona z lekkiego metalu wyglądająca niczym rzeźba współczesnego artysty to charakterystyczne cechy Bimoty Tesi 2D. Dośc czesto mówi się, że koło jakiegoś motocykla nie można przejść obojetnie, właśnie do tego grona ,i  to na samym czele, należy Tesi 2D, która pojawiła się na rynku w 2005 roku.  Maszyna jest nietypowa i nie da się jej pomylić z niczym innym. Bimota po raz kolejny pokazała, że w swoich konstrukcjach nie uznaje żadnych kompromisów i nie kieruje się uznanymi schematami jak powinien wyglądać jednoślad.

 

Generujący moc 84 KM czterosuwowy V-Twin o kącie rozwarcia 900 pochodzi od Ducati z modelu Multistrada. Przednie zawieszenie - dwuramienny wahacz z amortyzatorem pneumatycznym Double System - ma pełną możliwośc regulacji i daje niezwykłą stabilność podczas hamowania.

 

Oczywiście motocykl nigdy nie był zbyt popularną maszyną. Zdecydowała o tym przede wszystkim cena ale też nietypowy wygląd oraz rozwiązania techniczne, które nie wszystkim przypadły do gustu. Mimo tego Bimota w latach późniejszych wprowadziła na rynek ewolucje Tesi 2D, czyli model Tesi 3D.   


SilnikV2, 4-suwowy
Pojemność992 ccm
Prędkość max
Moc92.00 KM (67.2 kW)) przy 8000 RPM
Maks. moment92.20 Nm (9.4 kgf-m or 68.0 ft.lbs) przy 6300 RPM
Chłodzenieolej i powietrze
RamaAluminiowa
Zbiornik paliwa10l
Przednie zawieszenie
Tylne zawieszenie
Przednia opona120/70-ZR17
Tylna opona180/55-ZR17
Przedni hamulecDwutarczowy
Tylny hamulecJednotarczowy

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany