Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej

Laboratorium

Benelli Leoncino 500 - czapki z głów test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił wyjątkowy pojazd - zaimponował nam prowadzeniem, rozwiązaniami, jakością a przede wszystkim ceną, w odniesieniu do oferowanych zalet. Czy warto kupić Benelli Leoncino 500, bo o nim mowa? Już odpowiadamy...

Benelli to włoska marka produkowana w Chinach, ale pod nadzorem Włochów. Większość modeli projektowanych jest w centrum badawczym w Pesaro. Podobnie wygląda sprawa z bohaterem niniejszego testu. Benelli Leoncino 500 to naked średniej klasy pojemnościowej, którego osiągi umożliwiają poruszanie się po zdaniu prawa jazdy kategorii A2.

 

 

Pojazd jest atrakcyjnie stylizowanym golasem, ale tradycyjnie dla Włochów, ma mnóstwo stylistycznych ciekawostek. Od przedniego, skutecznego reflektora wykonanego w technologii LED, przez ładną kratownicową ramę, zgrany stylistycznie układ wydechowy, ciekawą linie zbiornika i fotela po efektowną lampę z tyłu, także wykonaną w technologii LED. Agresywności dodają solidnych gabarytów tarcze hamulcowe z radialnymi zaciskami oraz widelec upside-down o dużej średnicy rur nośnych.

Design

Stylistyka Benelli jest na pograniczu segmentów "naked, scrambler i roadster" ma w sobie także coś z flat trackera i trzeba przyznać: wygląda lekko, świeżo i atrakcyjnie. Nawet logo firmy, lew, umieszczony na przednim błotniku nie sprawia wrażenia plastikowej tandety.

 

Podstawa sukcesu: ładny, dobrze wykonany i za uczicwą kasę...

 

Jakość wykonania Leoncino nie pozostawia pola do krytyki. Wszystko jest ładne, schludne, z dużą dbałością o detale. Mamy wrażenie, że obcujemy z pojazdem ze znacznie wyższej półki cenowej.

Napęd

Dobra, dość gadania. Uruchamiamy silnik. Zasilany wtryskiem dwucylindrowiec odpala od strzału. Jego praca jest pozbawiona dokuczliwych wibracji, od czterech i pół tysiąca obrotów ma zauważalny ciąg, po sześciu i pół zaskakuje dynamiką. Skrzynia biegów pracuje płynnie. Sześć przełożeń zapewnia sprawne wykorzystanie osiągów. Generalnie ciężko znaleźć słabe punkty napędu w odniesieniu do segmentu pojazdu.

Pozycja

Pozycja kierowcy swobodna, naturalna, kojarzy się z Ducati Scramblerem. Kierownica choć szeroka, nie utrudnia jazdy w korkach a lusterka umożliwiają obserwację sytuacji z tyłu.

 

Ładna i wygodna - kanapa dla kierowcy i współtowarzysza podróży...

 

Dobrą wiadomością dla kierowcy jest bogaty zestaw liczników ze wskaźnikiem biegu.

Siedzenie zarówno kierowcy jak i pasażera - wygodne. Pasażer dysponuje dwoma, solidnymi uchwytami.

Mimo niewielkich gabarytów pojazdu, osoby o wzroście 190 cm bez trudu znajdą miejsce na nogi.

 

 

Autor: Jakub Olkowski

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Benelli Leoncino 500

39
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści