Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Barton Classic 125 – chopper aspirujący w rewelacyjnie niskiej cenie Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Barton Classic 125 – chopper aspirujący w rewelacyjnie niskiej cenie test, opinie i oceny

Pokazałem swojej dziewczynie stojącego w garażu Bartona Classic 125 i zapytałem, na ile go wycenia? Nie dość, że nie zasugerowała grzecznie – jak już się to zdarzało z innymi pojazdami - bym zabrał „to” z jej miejsca parkingowego, to jeszcze odparła bez wahania, że ze 2 dychy. Oddam Ci go za pół ceny w takim razie, a i tak zarobię 50% - odpowiedziałem z uśmiechem. 5190 zł - tyle dokładnie kosztuje, a ile jest naprawdę wart ten chopper na prawo jazdy kategorii B?

Codzienna eksploatacja – dwa dominujące aspekty

Po pierwsze i przede wszystkim - jest tanio! Barton mało pali, około 3 litrów/100 km i niewiele kosztuje. Warto wspomnieć, że w baku mieści się 13 l paliwa, a więc da się wlać do niego jedno kieszonkowe i jeździć przez cały miesiąc.

 

Po drugie, bardzo pozytywnie zaskakuje swoimi właściwościami jezdnymi. Początkowo raczej unikałem Bartona, mając do wyboru inne redakcyjne testówki, a polubiłem go od pierwszej jazdy.

 

To bardzo dynamiczny sprzęt. Bez problemu osiąga licznikowe 100 km/h, a to bardzo ważne, w szczególności gdy jeździsz głównie po Warszawie i jej obwodnicach. Przecież nie chcesz być uwięziony pomiędzy dwoma wyprzedzającymi się ciężarówkami, z których jedna jedzie 91 km/h, a druga o cały kilometr więcej.

 

Barton Classic 125

 

Licznik potrafi pokazać nawet powyżej 120 km/h, ale nie bardzo chcesz tyle jechać – nie ma już komfortu prowadzenia, który zdecydowanie odnajdziesz przy stówce. Nic tu nadmiernie nie drga, jednostka napędowa pracuje naprawdę równo, a do tego strzela śmieszne i bardzo wysublimowane marchewy przy zamknięciu gazu.

 

Przy tej stówce sprzęt nie wężykuje, prowadzi się stabilnie i jest komfortowy. Zawieszenie mogłoby trochę lepiej tłumić nierówności drogi, ale też bez przesady, to w końcu mały chopper, a nie komfortowy cruiser.

 

Mniej rewelacyjnie niż na przyśpieszaniu chopperek wypada na hamowaniu. Da się tu operować w prawdzie praktycznie wyłącznie klamką, która uruchamia siłę hamowania na przedniej tarczy, ale znacznie skuteczniejsze będzie twoje zwalnianie, jeśli zdusisz go również tylnym bębnem.

 

Co ciekawe opony w rozmiarze 90/90-18 z przodu i 110/90-16 są niezwykle przyczepne, co przekłada się na stabilne pokonywanie zakrętów i łuków.

Brać, czy nie brać, oto jest pytanie?

Odpowiedź jest prosta. Jeśli szukasz nowego choppera z dobrymi właściwościami jezdnymi za rozsądną cenę, to zdecydowanie powinieneś rozpatrzyć Bartona. Oczywiście w ofercie japońskich producentów znajdziesz adekwatnego konkurenta jak choćby Yamahę YBR 125, która będzie bardzo przystająca stylistycznie, pewnie lepsza technologicznie, ale za to zapłacisz za nią dwie ceny Bartona.

 

Masz również wspomniane wcześniej polskie marki. Romet ma w swojej ofercie 7, a Junak, aż 9 sprzętów, wśród których znajdziesz pojazdy z dokładnie tego samego przedziału cenowego co Barton. Zawsze byłem za wspieraniem rodzimych marek. Odkąd jednak ich produkcja została przekazana w obce ręce, nie jestem już tak radykalnie do nich przywiązany. Wybór należy do Ciebie.

 

Zobacz dane techniczne motocykla Barton Classic 125 w naszym katalogu motocykli

 

Więcej o motocyklach Barton

Strony:

Pliki do pobrania

motogen_katalog_125.pdf
Katalog motocykli i skuterów 125

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Barton Classic 125 w teście Motogen.pl

68
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści