Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Barton B-Max 125: wygodny, ładny, sprytny (AKTUALIZACJA) Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Barton B-Max 125: wygodny, ładny, sprytny (AKTUALIZACJA) test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił Barton B-Max 125, turystyczny skuter wyposażony w silnik o pojemności 125 ccm. W odniesieniu do ceny (7500 bez złotówki ;-) ) wydaje się wyjątkowo korzystną ofertą. Tylko czy "dobra cena" ma odzwierciedlenie w praktyce? Postanowiliśmy wziąć pod lupę tego sympatycznego Chińczyka...

Jazda miejska

Wspominałem już, że za sprawą rozmieszczenia lusterek i akceptowalnej szerokości pojazdu, Barton sprawdzi się w jeździe miejskiej. Dobra ochrona przed deszczem czyni z niego pojazd prawie całoroczny. Przeciskanie się w korkach jest nieograniczone, do czego w dużym stopniu przyczynia się niewielki promień skrętu. Skuter jest przewidywalny, do bólu przyjazny, wygodny. Luka pomiędzy autami czy kawałek zapomnianego chodnika rozwiązuje jakikolwiek problem z parkowaniem.

 

Barton B-Max

 

Osiągi silnika wystarczają na sprawne ruszenie ze świateł w zakresie 0-50 km/h. Potem sprzęt łapie mocną zadyszkę, a prędkość maksymalna wyklucza bezstresowe poruszanie się po obwodnicach miast. Szkoda, bo B-Max pod względem ergonomii byłby świetnym kompanem do wakacyjnych wyjazdów we dwoje.

Naszym zdaniem

Testowany pojazd ma mnóstwo zalet. Design, dzielność miejska, komfort, ochrona przed warunkami atmosferycznymi, jakość wykonania czy dzielność cargo. Cechuje się niewielką konsumpcją, jest cichy niczym wiejska żona, której mąż alkoholik dopomina się seksu po codziennych wysokodawkowanych procentach. Do tego wszystkiego B-Max jest sprzedawany w bardzo konkurencyjnej cenie 7499 zł.

 

Barton B-Max

 

Po stronie wad, wpisałbym dwie. Mizerne osiągi oraz brak za dopłatą ABS.

 

Jaki jest zatem nasz odbiór testowanego pojazdu? Zdecydowanie pozytywny, chociaż chętniej widziałbym w tym nadwoziu silnik 250-400 ccm, z ABS-em jako godnego konkurenta SYM-a Joymaxa 300 i Kymco Downtowna 300i.

 

AKTUALIZACJA

W Bartonie B-Max na sezon 2017 usprawniono kilka drobiazgów. Producent zmienił model standardowej opony, zwiększył wydajność i poprawił dozowalność układu hamulcowego, podnóżki pasażera otrzymały wygodniejszy i bardziej anatomiczny kształt.

 

 

Wszystkie znaczące zmiany: nowe opony, podnóżki pasażera i usprawniony układ hamulcowy...

 

Dodatkowo pojawiły się nowe, dwubarwne wersje kolorystyczne. W praktyce jakość pracy układu hamulcowego nieznacznie się poprawiła, szczególnie dozowalność. Opony nie zapewniają, naszym zdaniem, znacząco lepszej przyczepności, pojazd zyskał jednak na poręczności; chętniej zmienia także kierunek.

Szkoda, że nie doczekaliśmy się wersji ABS i nieco mocniejszego silnika, ale obserwując chęć do poprawy swoich produktów, jesteśmy pewni, że w przypadku Bartona to kwestia czasu...

 

 

Barton B-Max 125 po raz drugi w redakcji...

 

Aktualna cena pojazdu 7699 zł za wersję podstawową, oraz 7890 zł, za model z kufrem centralnym...

 

Zobacz dane techniczne skutera Barton B-Max 125 w naszym katalogu

Więcej o motocyklach Barton Autor: Jakub Olkowski

Tagi

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Barton B-Max w teście Motogen.pl

80
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści