Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy Testy motocykli - recenzje, opinie, zdjęcia i komentarze Barton B-Max 125: wygodny, ładny, sprytny (AKTUALIZACJA) Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

Barton B-Max 125: wygodny, ładny, sprytny (AKTUALIZACJA) test, opinie i oceny

Do redakcyjnego laboratorium trafił Barton B-Max 125, turystyczny skuter wyposażony w silnik o pojemności 125 ccm. W odniesieniu do ceny (7500 bez złotówki ;-) ) wydaje się wyjątkowo korzystną ofertą. Tylko czy "dobra cena" ma odzwierciedlenie w praktyce? Postanowiliśmy wziąć pod lupę tego sympatycznego Chińczyka...

Wygląd

Testowany skuter wygląda naprawdę dobrze: ostra kreska, całkiem dobra jakość wykonania i biało-niebieska kolorystyka powodują, że mnóstwo osób postronnych było przekonanych, że patrzą na produkt BMW. Światłowody i diody LED dodają szpanu, a przede wszystkim są pewnym przejawem nowoczesności i troski stylistów o wysoki standard produktu. Tylna lampa jest wręcz majstersztykiem na miarę najbardziej nobliwych marek z Włoch; nie będzie przesadą, jeśli powiem, że skuter pod względem wizualnym robi świetne wrażenie.

 

Barton B-Max

 

Duże, wygodne siedzenie z czerwonym szwem, oparcie pasażera, sporych rozmiarów czarna szyba oraz mnóstwo miejsca na nogi czynią z Bartona maxiskuter. Nieco awangardowym rozwiązaniem, jak na tę klasę pojazdu, są w pełni elektroniczne liczniki, których kształt przypomina analogowe tarcze. Oprócz standardowych wskazań znajdziemy w nich zegarek, kilka liczników przebiegu oraz wskaźnik naładowania akumulatora. Co ważne, są bardzo czytelne, nawet w intensywnie słoneczny dzień.

Pozycja/cargo

Pozycja

Na skuterze siedzimy wyprostowani, odprężeni. Tak jak wspomniałem, siedzenie jest miękkie, wygodne, a jego powierzchnia wprowadziłaby w kompleksy niejednego właściciela GoldWinga czy Electry Glide. Miejsca na kolana (przy wzroście 190 cm) znajdziemy sporo, stopy bez trudu zmieścimy na podłodze (tutaj mała uwaga, podłogi wykończono frezowanym metalem, dzięki czemu możemy być pewni trwałości podestów). Pasażer dysponuje sporą płaszczyzną fotela, oparciem oraz rozkładanymi podnóżkami. Ich wysokość nie wymusza przesadnego ugięcia nóg.

 

Barton B-Max

 

Nawet dłuższe podróże nie powinny być dla kierowcy i pasażera jakimkolwiek problemem pod względem komfortu i ergonomii. Podczas deszczu kierowca ma zapewnioną przyzwoitą ochronę (stopy, łydki, uda, tułów oraz w nieco mniejszym stopniu dłonie i głowa).

 

Wysokość i kształt szyby zaprojektowano w taki sposób, że przy moim wzroście nie uświadczyłem żadnych turbulencji ani zawirowań.

 

Dobór kształtu i lusterek został przeprowadzony prawidłowo - kierowca bez trudu obserwuje w nich sytuację za pojazdem, a podczas jazdy miejskiej nie są na kursie kolizyjnym z autami osobowymi.

 

Aktualizacje modelu na rok 2017 znajdziesz na ostatniej stronie...

 

Zobacz dane techniczne skutera Barton B-Max 125 w naszym katalogu

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach Barton Autor: Jakub Olkowski

Tagi

Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

Barton B-Max w teście Motogen.pl

80
zdjęć
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści