Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Nowości rynkowe BMW S1000RR 2019 zaprezentowane na EICMA. Jest moc! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Nowości rynkowe

BMW S1000RR 2019 zaprezentowane na EICMA. Jest moc!

Aż o 8 KM więcej od poprzednika ma nowy BMW S1000RR. A to przy masie niższej o 10 KM. Do tego motocykla, po raz pierwszy w historii, będzie można zamówić M-Pakiet. Ale to nie wszystko!

Podczas prac nad nowym S1000RR, projektanci mieli na uwadze trzy główne cele – poprawę szybkości, zmniejszenie masy i poprawienie poręczności. Wydawałoby się, że to zadanie niemożliwe – poprzednik był przecież bardzo szybkim, lekkim i poręcznym motocyklem.

 

A jednak się udało. Nowe S1000RR jest o sekundę szybsze na testowym torze BMW, o 10 kg lżejsze od poprzednika i charakteryzuje się perfekcyjnym prowadzeniem przy zwiększonej mocy. Nowy silnik, ze zmiennymi fazami rozrządu, realizowanymi systemem Shiftcam, osiąga o 8 KM więcej niż poprzednik, czyli 207 KM.

 

 

Przypominamy, że to 8 KM więcej przy redukcji masy aż o 10 kg, co oznacza sporą zmianę dynamiki motocykla. BMW S1000RR otrzyma całkowicie nowe zawieszenie, cztery tryby jazdy w standardzie i trzy dodatkowe w Pro Mode. Na pokładzie znajdzie się także nowy, 6-calowy wyświetlacz TFT.

 

Zupełną nowością będzie możliwość zamówienia do motocykla M-pakietu, znanego z oferty samochodowej. W jego skład wejdą między innymi koła z włókna węglowego, Pro Mode, dodatkowe kolory i kanapy. BMW z nowym S1000RR zamierza wystartować w przyszłorocznym sezonie WSBK. Kierowcami fabrycznymi zostaną Tom Sykes i Markus Reiterberger.

 

Dane techniczne

 

silnik: czterocylindrowy ze zmiennymi fazami rozrządu
pojemność skokowa: 999 cm3
średnica x skok tłoka: 80 x 49,7 mm
moc: 152 kW / 208 KM przy 13500 obr/min
moment obrotowy: 113 Nm przy 10500 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: ciecz
skrzynia biegów: nożna, 6-biegowa z quickshifterem
sprzęgło: mokre, wielotarczowe
przeniesienie napędu: łańcuch
zawieszenie przednie: widelec upside-down 45 mm z elektroniczną regulacją
zawieszenie tylne: centralny amortyzator olejowy z elektroniczną regulacją
hamulec przedni: podwójna tarcza typu wave, średnica 320 mm
hamulec tylny: tarcza, średnica 240 mm
opona przednia: 90/90 - 21 cali
masa: 197 kg
zbiornik paliwa: 16,5 litra

 

Więcej o motocyklach BMW

Powiązane materiały

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści