Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Aktualności Nowości rynkowe BMW R1250RS 2019 - nowy sportowy turysta Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Nowości rynkowe

BMW R1250RS 2019 - nowy sportowy turysta

Wiadomo było, że silnik napędzający w pierwszej kolejności nowego GS-a 1250 trafi również do innych modeli, w których do tej pory pracowały silniki pojemności 1170 cm3. Jesteśmy świadkami wielkiej zmiany warty w BMW, gdzie popularne 1200 odchodzą do lamusa, a na tron wstępuje 1250. Poznajcie jednego z członków nowej rodziny - BMW R1250RS.

Kluczowa zmiana w nowych modelach to oczywiście silnik, tan sam co w GS-sie, bokser o pojemności 1254 cm3, mocy maksymalnej sięgającej 136 KM przy 7750 obr./min. oraz maksymalnemu momentowi obrotowemu 143 Nm przy 6250 obr./min.

 

 

BMW ShiftCam to nazwa innowacyjnej technologii, która pozwala płynnie przyspieszyć praktycznie z dowolnej prędkości obrotowej silnika. Osiągnięto to za pomocą zmiennego układu sterowania wałka rozrządu. Zwiększona moc silnika pozwala na niesamowity sprint spod każdych świateł czy to na drodze, czy na torze. Wzrost momentu obrotowego (do 143 Nm) jest zauważalny w każdym zakresie obrotów, dzięki czemu gwarantowane jest typowe uderzenie boksera i czysta przyjemność jazdy. Jednocześnie silnik uzyskał wrażenie bardzo gładkiego oddawania mocy. To po prostu trzeba poczuć na własnej skórze.

 

Ale w nowym R1250RS zmienił się nie tylko silnik. Przeprojektowano przednią owiewkę, która stała się jeszcze bardziej aerodynamiczna, bardziej sportowa. Nowy reflektor LED dopełnia sportowego charakteru tego motocykla i niezwykle skutecznie rozprasza mroki nocy. Nowego wizerunku motocykla dopełnia kolorowy wyświetlacz TFT znany z takich modeli jak np. F850 GS, F750 GS czy R1200GS.

 

Dane techniczne

 

Typ silnika
Air/liquid-cooled four stroke flat twin engine, double overhead camshaft, one balance shaft and variable engine timing system BMW ShiftCam
Bore / stroke
102.5 mm x 76 mm
Capacity
1,254 ccm
Rated output
100 kW at 7,750 rpm
Max. torque
143 Nm at 6,250 rpm
Compression ratio
12.5 :1
Mixture control
Electronic intake pipe injection
Emission control
Closed-loop 3-way catalytic converter, emission standard EU-4
Performance / fuel consumption
Maximum speed
Over 200 km/h
Fuel consumption per 100 km based on WMTC
4.75 l/100km
CO2 emission based on WMTC
110 g/km
Fuel type
Unleaded super, octane number 95 (RON) adapive fuel quality regulation (91 to 98 RON)
Electrical system
Alternator
Three-phase alternator 508 W (nominal power)
Battery
12 V / 12 Ah, maintenance-free
Więcej o motocyklach BMW

Powiązane materiały

oceń ten materiał:
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści