BMW R1250GS i R1250RT. Sprawdź co zmieni się w turystykach z Bawarii - Motogen.pl

Technologia BMW ShiftCam to najważniejsza nowość, która znalazła się w zmodernizowanym silniku BMW. Umożliwia ona zmianę faz rozrządu i wzniosu zaworów dolotowych w zależności od obciążenia silnika.

Wraz ze zwiększoną do 1254 cm3 pojemnością, nowym łańcuchem rozrządu, nowymi dwudyszowymi wtryskiwaczami, nowym układem wydechowym i systemem czujników spalania stukowego, tworzy całkiem pokaźny pakiet technologii, która sprawia, że niemłoda już konstrukcja boksera wchodzi na całkiem nowy poziom technologiczny.

BMW twierdzi, że wszystkie zabiegi pozwoliły uzyskać większą moc – 136 KM (poprzednio 125 KM) i większy moment obrotowy – 142 Nm (poprzednio 124 Nm), przy mniejszej emisji zanieczyszczeń, lepszej ekonomice i płynniejszej pracy.

Standardowe wyposażenie motocykli z silnikiem 1250 będzie obejmowało dwa tryby jazdy, kontrolę trakcji ASC, hamulec podjazdowy Hill Start Control i  działający w zakrętach system ABS Pro. Tryby jazdy dostępne będą jako opcja, zaś w modelu R1250GS będzie można zamówić trzy dodatkowe tryby – Dynamic Pro, Enduro i Enduro Pro. Na pokładzie znajdzie się także system Dynamic Brake control, której zadaniem jest zapobieganie niezamierzonemu przyspieszaniu podczas hamowania.

R1200GS i R1200RT zostaną wyposażone w 6,5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT (5,7 cala w RT) obsługiwany przez kontroler l na lewej manetce. W RT będzie on uzupełniony analogowymi prędkościomierzem i obrotomierzem. W GS znajdzie się aktywne zawieszenie Dynamic ESA, które będzie także dostępne w opcji dla RT, podobnie jak reflektor LED, który będzie standardem w GS, LED (DRL będzie opcjonalny na obu).

R1250GS będzie dostępny w dwóch podstawowych kolorach i dwóch specjalnych wariantach, w tym w wersji off-road HP, którą możemy oglądać na zdjęciach. R1250RT będzie dostępny w jednym podstawowym kolorze, dwóch wariantach stylistycznych i dwóch wersjach Option 719 Spezial.

Więcej o motocyklach BMW