Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy BMW R1200GS vs Honda CRF1000L Africa Twin - ahoj przygodo! Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

BMW R1200GS vs Honda CRF1000L Africa Twin - ahoj przygodo! test, opinie i oceny

BMW R1200GS - ikona motocykla turystycznego i najlepiej sprzedający się motocykl marki, wpisany w pejzaż większości motocyklowych dróg w Europie. Dla niektórych GS to także stan świadomości - w myśl zasady "nie będziesz czcił boga innego, nad GS-a swojego" niektórzy właściciele są ortodoksyjnymi wyznawcami odrzucającymi każdy inny model. Gdybyśmy jednak cofnęli się do lat 90. ubiegłego wieku, BMW R1200GS miało bardzo silnego konkurenta - który po kilkunastu latach wrócił "na salony" w nowej odsłonie. Nie pozostało nam nic innego, jak wziąć pod lupę obecne wcielenie BMW R1200GS oraz jego konkurenta, Hondę CRF1000L Africa Twin i sprawdzić, który z nich lepiej sprawdzi się do turystyki.

Aby porównać Hondę Africa Twin i BMW R1200GS, nie wystarczy zrobić rundę wokół komina - dlatego razem z Maćkiem postanowiliśmy w jeden z weekendów odwiedzić Bieszczady. Dzięki temu była okazja pokonać wszelkie możliwe rodzaje dróg: autostrady, lokalne, szutrowe, kręte i proste niczym mentalność chłoporobotnika z lokalnego, opuszczonego PGR-u.

 

W ciągu trzech dni nakręciliśmy 1200 km po pętli bieszczadzkiej, dwupasmówce z Warszawy do naszego ukochanego Radomia, lokalnych drogach gruntowych, kamienistych oraz asfaltowych, z dużymi ubytkami... Który z motocykli jest lepszy? Przeczytajcie poniżej...

 

ZOBACZ WIDEOTEST!

 

 

Spotkanie po latach: R1200GS i CRF1000L Africa Twin...

Sławni przodkowie

Obydwa motocykle opisywaliśmy wcześniej w testach (BMW R1200GS, Honda CRF1000L Africa Twin), a w przypadku Hondy porównywaliśmy wersje ze zwykłą i automatyczną przekładnią (materiał znajdziecie tutaj), dlatego zamiast opisywać każdy z nich skoncentrujemy się głównie na różnicach. Ale najpierw kilka słów o ich pochodzeniu...

BMW R1200GS

Obecny GS jest kontynuatorem serii zapoczątkowanej przez R80G/S w 1980 r. Każdorazowa zmiana modelu odbywała się na zasadzie ewolucji stylistycznej i aktualizacji podzespołów wnoszącej w GS-a możliwie najskuteczniejszą i najnowocześniejszą technologię. I tak GS był jednym z pierwszych seryjnych motocykli, w którym zamontowano ABS czy przedni reflektor w technologii LED. Każdy model GS-a był wygodny, miał przyzwoite osiągi, solidną, sprawdzoną technikę, bogate wyposażenie w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Katalog akcesoriów potrafił wprawić konkurencję w zakłopotanie, jednak BMW okazywało się pojazdem dostępnym głównie dla osób zamożnych.

Honda Africa Twin

Honda rozpoczęła sprzedaż modelu Africa Twin w 1988 r. Do zakończenia produkcji motocykl przeszedł jeden gruntowny face lifting oraz jedną zmianę pojemności silnika. Pozostałe ingerencje w konstrukcję miały charakter modyfikacji i usprawnień. Historia Hondy zakończyła się w 2002 r., czyli w czasach, kiedy rynek turystycznych enduro (a Africa była jednym z najbardziej charakterystycznych i charakternych pojazdów tego segmentu) zaczął się gwałtownie rozwijać i trwa to do dzisiaj.

 

Ciężar walki o klienta spoczął na barkach nieco bardziej dynamicznej, ale i stricte szosowej Varadero, a później na Crosstourerze. Niestety, klienci chcący jeździć bezdrożami wybierali ofertę konkurencji - KTM Adventure, BMW R1200GS Adv czy nieco później Yamahę Super Tenere.

 

Na szczęscie w tym sezonie oferta Hondy powiększyła się o sprzęt zasługujący na miano dużego, turystycznego enduro - nową Hondę CRF1000L Africa Twin.

 

Zobacz dane techniczne motocykli Honda CRF1000L Africa Twin i BMW R1200GS w naszym katalogu motocykli

 

Czytaj dalej na następnej stronie>>>

 

Więcej o motocyklach BMW

Tagi

TV   

WIDEO
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

BMW R1200GS vs Honda CRF1000 Africa Twin w teście Motogen.pl

44
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści