Logowanie/Rejestracja

Zaloguj się

Na swoje konto

Zarejestruj się

Załóż konto
Szukaj
Szukaj

SZUKAJ

w 3 sekundy lub mniej
motogen.pl Testy BMW F800GS vs F800GS Adventure Drukuj Poleć znajomemu Poleć znajomemu

Laboratorium

BMW F800GS vs F800GS Adventure test, opinie i oceny

Czy dodatkowa kasa za nieco większy zbiornik i trochę szerszą owiewkę to nie pieniądze wyrzucone w błoto? Czy na pewno potrzebna nam jest wersja Adventure? A może w zupełni wystarczająca jest nieco tańsza wersja podstawowa? Sprawdzamy BMW F800GS i F800GS Adventure.

Adventure to dla BMW wartość sama w sobie, prawdopodobnie niewiele mniejsza niż sam kultowy GS. GS Adventure powstał na początku XXI wieku jako bardziej harcorowa wersja modelu GS, wówczas jeszcze o pojemności silnika 1150 ccm i takiż samym oznaczeniu. Teraz do dyspozycji klientów przekazano model Adventure zbudowany na dwucylindrowym twinie o pojemności 800 ccm. Siłą rzeczy w przypadku osiemsetki na usta ciśnie się przymiotnik „mały”, ale jest to określenia mało trafne. To jest 800 ccm. Realny kawał motocykla. Wiadomo, że w cieniu wielkiego brata (1200) zawsze będzie wyglądać na lichego słabeusza, ale nim z zdecydowanie nie jest.

 

 

W mojej opinii 800 pod wieloma względami przewyższa nawet flagowy okręt Bawarczyków, czyli R1200GS. Zarówno w wersji podstawowej, jak i Adventure jest poręcznym pojazdem, choć siodło umieszczono tu na dość wysokim poziomie. W przypadku tego modelu występuje to uczucie, spotkania starego znajomego. Wystarczy kilka metrów, abyśmy mieli wrażenie, że jeździmy tym motocyklem od lat. Intuicyjne prowadzenie, łatwość obsługi, czytelne, choć niezbyt rozbudowane menu, wszystkie przełączniki umieszczone bardzo ergonomicznie. Jednym słowem, wszystko się zgadza. Choć nie jest tak, że F800GS (i to w obu wersjach) nie są w stanie nas zaskoczyć. W dodatku tylko pozytywnie.

 

F800GS (z przodu) czy F800GS Adventure (w tle)?

 

 

Na obydwu motocyklach przejechaliśmy w redakcji sporo kilometrów. Kiedy jedzie się zwyczajnie, po prostej z punktu „A” do punktu „B” motocykl doskonale spełnia swoje zadania. Jest wygodnie i bezpiecznie. Systemy ABS i kontrola trakcji dodają znacząco komfortu psychicznego, zwłaszcza, że ich działanie nie budzi żadnych zastrzeżeń. W dodatku w prosty sposób, jak we wszystkich modelech BMW, można je dezaktywować – razem, bądź osobno i to w czasie jazdy! Można powiedzieć, że BMW F800GS usypia naszą czujność i rozleniwia. Ale kiedy zacznie się ciekawszy kawałek drogi, kila szybkich i trudnych zakrętów następuje pełne zaskoczenie. Ten motocykl bardzo chętnie z wygodnego kanapowca staje się sprawnym funbikiem, z którym można wyskoczyć na ostre winkle i mieć z tego masę frajdy. Oczywiście, nie jest to superbike, ale określenie „przyzwoicie” jest tu zdecydowanie krzywdzące. Osiemsetka mknie po zakrętach jak zaczarowana dając z jednej strony sporo satysfakcji, z drugiej otaczając nas bardzo komfortowym poczuciem bezpieczeństwa.

 

 

 

 

Strony:

Powiązane materiały

POBIERZ WIĘCEJ
Oceń ten materiał:
Zobacz galerię

BMW F800 GS i F800 GS Adventure

184
zdjęcia
PRAWA AUTORSKIE © 2006-2011: Motogen Logo WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Szukaj W Górę Zgłoś nieodpowiednie treści