BMW BMW K 1300 S - Motogen.pl
TO JEST NASZE ARCHIWUM KATEGORII 'Baza motocykli'
Zaprezentowany na targach Intermot w Kolonii nowy motocykl BMW K 1300 S na 2009 to najmocniejszy i najszybszy bawarski jednośladw swojej klasie. Osiąga moc 175 KM przy 9250 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy to 140 Nm przy 8250 obr/min.

BMW K 1300 S waży na mokro 254 kg (na sucho 228 kg), ale dzięki różnym udogodnieniom, jak chociażby obniżony środek ciężkości, ma prowadzić się pewnie i precyzyjnie. Dodatkowo opcjonalnie dostępny jest ESA II – system regulacji podwozia II generacji.

 

Jak zwykle w BMW motocykl został bogato wyposażony. K 1300 S, otrzymał ABS i elektroniczny immobiliser w standardzie, a dzięki technologii CAN w motocyklu zredukowano ilość kabli, za czym poszło obniżenie wagi. Oprócz tego w dodatkowych akcesoriach do motocykla znajdziemy m.in.: podgrzewane manetki, torby na bagaż, obniżone siedzenie, system zabezpieczający przed kradzieżą, wspomaganie zmiany biegów, ASC – system kontroli trakcji, TPC – system kontroli ciśnienia w oponach, komputer pokładowy wraz ze wskaźnikiem poziomu oleju.

 

Malowanie BMW K 1300 S to: jasnoszary metalik (Light Grey Metallic) oraz pomarańczowy metalik (Lava Orange Metallic). Opcjonalnie dostępna jest wersja wielokolorowa – czarno-szaro-czerwona z czarnymi felgami (Granite Grey Metallic/Light Grey Metallic/ Magma Red).  


Silnik4-suwowy, 4-cylindrowy silnik rzędowy z czterema zaworami na cylinder, dwoma wałkami rozrządu w głowicy i układem smarowania z suchą miską olejową
Pojemność1,293 cm3
Prędkość maxPonad 200 km/h
Moc129 kW (175 KM) przy 9,250 obr/min
Maks. moment140 Nm przy 8,250 obr/min
Chłodzenie
RamaRama mostkowa, odlew aluminiowy, silnik stanowi część konstrukcji nośnej
Zbiornik paliwa19 l
Przednie zawieszenieBMW Motorrad Duolever, amortyzator centralny
Tylne zawieszenieJednostronny odlewany wahacz aluminiowy z układem BMW Motorrad Paralever. Centralny amortyzator z układem dźwigni, hydraulicznym pokrętłem (bezstopniowej) regulacji napięcia wstępnego sprężyny, regulacją tłumienia w fazie odbicia.
Przednia opona120 / 70 ZR 17
Tylna opona190 / 55 ZR 17
Przedni hamulecDwutarczowy ze stałymi zaciskami 4-tłoczkowymi i pływającymi tarczami hamulcowymi o średnicy 320 mm
Tylny hamulecJednotarczowy z pływającym zaciskiem 2-tłoczkowym i tarczą o średnicy 265 mm

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany