Aprilia Dorsoduro 750 Factory - Motogen.pl

Dzięki zmianom technicznym Aprilia Dorsoduro Factory odpowiadać będzie potrzebom doświadczonych motocyklistów. Lżejszy, lepiej wyposażony funbike zbudowany został z najlepszych komponentów.

Aprilia Dorsoduro Factory została stworzona po to, by dawać jak największą przyjemność z jazdy. Zdaniem firmy Factory to motocykl lżejszy, zwinniejszy, dysponujący większą mocą od poprzednika. Dzięki nietypowym rozwiązaniom technicznym, zaawansowanej elektronice oraz dwucylindrowemu, czterozaworowemu, chłodzonemu cieczą silnikowi V-Twin motocykl może konkurować pod względem wyników z maszynami o większych pojemnościach. Jednostka napędzająca Aprilię generuje 92 KM przy 8750 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosi 82 Nm przy 4500 obr./min.

Zawieszenie to struktura aluminiowa z lekką, stalową, sztywną ramą rurową. Nadwozie zostało wykonane z użyciem elementów włókna węglowego – błotnik, wloty powietrza, pokrywa mechanizmu zapłonu. Aprilia Dorsoduro Factory otrzymała aluminiowy wahacz, hamulce Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami radialnymi, 320-milimetrowe faliste tarcze hamulcowe, mokre sprzęgło, w pełni regulowany amortyzator oraz regulowany widelec upside-down. Motocykl ma kokpit z komputerem pokładowym, cyfrowo-analogową tablicę przyrządów typu Matrix, a także system ride-by-wire drugiej generacji wyposażony w potrójne mapowanie (dostępne opcje – Sport, Touring i Rain; można zmieniać w trakcie jazdy). Zastosowane w Aprilii osłony na ręce są takie same, jak w modelu Supermoto SXV.

Aprilia postawiła także na oryginalne malowanie – motocykl ma czarną  ramę i owiewki z niewielką ilością czerwonych elementów. Kształtny i symetryczny funbike ma agresywny, ale jednocześnie elegancki wygląd. Producent wiedział, jak może przyciągnąć potencjalnych nabywców.

Aprilia dorsoduro 750 dane techniczne

Pojemność silnika749cm3
Typ silnika8-valve V-twin, 6 gears
RamaTubular steel trellis/cast aluminium
Zbiornik paliwa15 litres
Wysokość siedzenia810mm
Waga189kg
Regulacja przedniego zawieszeniaNone
Regulacja tylnego zawieszeniaPreload, rebound
Hamulec przedni2 x 320mm discs, 4-piston calipers
Hamulec tylny245mm disc, single piston caliper
Opona przednia120/70 x 17
Opona tylna180/55 x 17
Top speed & performance
Max power95 bhp
Max torque60 ft-lb
Top speed130 mph
1/4 mile acceleration11.06 secs
Tank range150 miles

Więcej o motocyklach Aprilia

Aprilia Dorsoduro 750 test

Stabilność Aprilii Dorsoduro przy dużych prędkościach jest znakomita, biorąc pod uwagę wymiary motocykla. Przy niskich prędkościach również znakomicie się prowadzi, bez problemu daje się przekładać z prawej na lewą stronę – jest stosunkowo lekka, a pozycja jazdy typowa dla supermoto pozwala na łatwe manewry w mieście. Do zastosowań torowych średnio nadaje się zbyt miękkie zawieszenie Aprilii Dorsoduro.

Silnik Aprilii Dorsoduro to V-Twin o pojemności 749 cm3, zaadaptowany z Aprilii Shiver. Jest niemal niezmieniony, wyjątkiem jest inaczej rozwiązany układ wydechowy. W porównaniu do konkurencji dysponuje nieco mniejszą mocą, ale nie ma dramatu. Moc oddawana jest płynnie i progresywnie, a wydech brzmi zacnie.

Na pierwszy rzut oka Aprilia Dorsoduro wydaje się być motocyklem wysokiej jakości, wyposażonym dobre komponenty i nawet krytycznym okiem trudno dostrzec, gdzie Aprilia zaoszczędziła na jakości.

Jak wspomniano wcześniej, Aprilia Dorsoduro była tańsza od konkurencji, a przy tym może pochwalić się wysokiej jakości komponentami, takimi jak ogromne radialne hamulce Brembo, regulowany amortyzator montowany z boku i elektroniczna przepustnica.

Pryz lewej manetce Aprilii Dorsoduro znajduje się przełącznik trybu, przypominający ich własnego Pegaso, który umożliwia przewijanie ekranu informacyjnego. Oprócz zwykłych informacji znajduje się tam dodatkowy licznik okrążeń, maksymalna prędkość i wszystkie zwykłe informacje. Aprilia Dorsoduro posiada również przełącznik zarządzania silnikiem, który umożliwia wybór pomiędzy trybem sportowym, turystycznym lub deszczowym.

Aprilia Dorsoduro 750 tuning

Aprilia Dorsoduro 750 to motocykl, który już fabrycznie dostarcza niesamowite wrażenia z jazdy, ale dla tych, którzy pragną jeszcze większej wydajności i stylu, tuning jest nieodłączną częścią pasji do motocykli. Tuning Aprilii Dorsoduro 750 to proces doskonalenia już imponującego jednośladu, aby osiągnąć jeszcze wyższe parametry i dostosować go do indywidualnych preferencji kierowcy.

Jednym z popularnych elementów tuningu jest modyfikacja układu wydechowego. Wymiana standardowego układu na wydech sportowy nie tylko poprawia estetykę motocykla, ale również zwiększa moc silnika, dostarczając dodatkowej adrenaliny podczas przyspieszania. Dodatkowo, nowy system wydechowy może nadać motocyklowi charakterystyczny dźwięk, który wzmocni wrażenia z jazdy.

Kolejnym aspektem, który często podlega tuningowi, jest układ zawieszenia. Zmiana amortyzatorów lub ich regulacja może zwiększyć stabilność i precyzję prowadzenia, co jest kluczowe zarówno podczas szybkiej jazdy po zakrętach, jak i na codzień. Tuning zawieszenia pozwala również dostosować motocykl do indywidualnych preferencji kierowcy, zapewniając komfort i pewność na każdej trasie.

Niektórzy entuzjaści decydują się także na zmianę kształtu i designu motocykla. Dodatkowe nakładki, osłony czy nowe malowanie to elementy, które mogą nadac Aprilii Dorsoduro 750 indywidualny charakter i wyróżnić ją spośród innych jednośladów na drodze.

Oczywiście, podczas tuningu ważne jest, aby pamiętać o legalnych aspektach i przestrzeganiu norm dotyczących emisji dźwięku czy emisji spalin. Tuning powinien być przemyślanym procesem, aby uniknąć problemów prawnych i zapewnić bezpieczeństwo podczas jazdy.

W skrócie, tuning Aprilii Dorsoduro 750 to pasjonujące przedsięwzięcie, które pozwala na dostosowanie motocykla do indywidualnych potrzeb i upodobań kierowcy. Wzmacnia on już imponujące cechy jednośladu, dostarczając dodatkowych wrażeń z jazdy i podkreślając unikalny charakter tego włoskiego motocykla.