W porównaniu do poprzednika Aprilia RSV4 RR schudła o prawie dwa kilogramy i jest mocniejsza o 15 KM. Obecna moc maksymalna to 201 KM i 115 Nm. Do tego inżynierowie wydłużyli wahacz maszyny o 15 mm i nieco zmienili przełożenia skrzyni biegów.
Nie zabrakło także zamian stylistycznych. Nie są one jednak rewolucyjne. Chodziło raczej o drobne dopasowanie motocykla do zmieniających się standardów. Zatem na pokładzie wylądowały między innymi światła LED.
RSV4 RR dostała także najnowszy pakiet elektroniki. Oczywiście na pokładzie mamy system Ride-by-Wire, zmienne mapy zapłonu, quick shifter, 9-stopniowy ABS Bosha (który można wyłączyć) czy pełen pakiet aPRC w tym: kontrolę trakcji, wheelie control, launch control.
Jeżeli jeszcze wam mało model RSV4 RR dostępny jest z pakietem „Race” obejmującym między innymi aluminiowe felgi czy jeszcze lepsze zawieszenie wprost od Ohlinsa. Dla prawdziwych maniaków Aprilia wypuściła też limitowaną serię RSV4 RF, która już w standardzie dostaje pakiet Race, a także malowanie nazywane „Superpole”.
Silnik | 65° V4, 4 zawory na cylinder |
Pojemność | 999,6 ccm |
Prędkość max | 290 km/h |
Moc | 201 KM (148 kW) @ 11 600 obr/min |
Maks. moment | 115Nm @ 10 500 obr/min |
Chłodzenie | cieczą |
Rama | aluminiowa |
Zbiornik paliwa | 18,5 l |
Przednie zawieszenie | widelec Sachs upside-down, regulacja kompresji, odbicia, napięcia wstępnego sprężyny, skok 120 mm |
Tylne zawieszenie | progresywne, amortyzator Sachs, regulacja odbicia, kompresji, napięcia wstępnego sprężyny, skok 130 mm, aluminiowy wahacz |
Przednia opona | 120/70 ZR 17 |
Tylna opona | 200/55 ZR 17 (alternatywnie: 190/50 ZR 17; 190/55 ZR 17) |
Przedni hamulec | dwa zaciski czterotłoczkowe Brembo, ABS, tarcza 320 mm |
Tylny hamulec | zacisk dwutłoczkowy Brembo, ABS, tarcza 220 mm |
Zostaw odpowiedź